|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Når andre publiserer bilder av deg på nettetDette problemet er faktisk beskyttet gjennom lov! Det er ikke lov til å publisere et bilde for allmennheten der personer er avbildet, uten den avbildedes samtykke (vanskelig juridisk språk
Det er faktisk straffbart, så si dette til barna deres!
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når andre publiserer bilder av deg på nettetJeg er ikke interessert i bilder av meg på nettet! Jeg forventer at venner eventuelt spør på forhånd. At folk legger ut bilder på f.eks facebook fra privatfesten er en uting i mine øyne. Men mulig jeg er litt sær på det der...? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Når andre publiserer bilder av deg på nettet
Du er ikke sær. Det er din privatsfære som ingen har lov til å tråkke over uten ditt samtykke
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Bra! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når andre publiserer bilder av deg på nettetJeg vil ikke ha bilder av meg på facebook. Ble litt overrasket når en venninne hadde lagt ut det misliykkete bildet fra en sydentur. Jeg sendte en melding og ba henne fjerne det. Til og med eldste datteren vår får ikke lov til det. Jeg er blitt tagget av en annen bruker,men det var lagt inn i oppstarten av Facebook før jeg visste så mye om det. Det er greit med det bilde,men jeg har gitt beskjed til vedkommende at jeg ike vil tagges i andre bilder. *vansklig*
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() |
Internett er "offentlig". Også Facebook