Sv: Hvordan er dere her inne i forhold til virkeligheten?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er klart at hvis man i mindre grad sier hva man mener, så vil man bli oppfattet som mer gjennomsnittlig enn man er (fordi folk typisk antar at man mener omtrent det samme som dem, med mindre man sier noe annet). Hvis man ikke diskuterer så mye i RL, men gjør det her, så vil man dermed bli oppfattet som mer gjennomsnittlig i RL enn her - så hvis man da faktisk er veldig liberal, vil man bli oppfattet som mer konservativ i virkeligheten enn på nett, og omvendt hvis man i bunn og grunn er veldig konservativ. Det er jo rimelig.
Jeg er ikke redd for å si mine meninger irl, hvis man diskuterer et tema hvor jeg har en bestemt mening. Jeg sier min mening og står for den. Men det er ikke så vanlig, med de vennene jeg for det meste omgås, at vi diskuterer så mye temaer hvor jeg har veldig sterke meninger. Jeg presser aldri mine meninger og holdninger på andre og respekterer at andre mener andre ting enn meg. Man er forskjellige og det er det som er så fint!