|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJeg synes det er tankevekkende, at så mange kommer til et land med en innstilling om å ikke ha noe med innbyggerne eller samfunnet å gjøre? At svenskene er noen de ikke ønsker omgang med. At systemet er slik at man tilrettelegger for passivisering og utelatelse fra deltagelse i arbeidslivet.
|
|
|
#262 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen
Ja det er ikke bra, og det er derfor integrering er viktig sånn at de ser at nordmenn er faktisk helt ok å ha med å gjøre. Disse som isolerer seg sitter jo inne med akkurat de samme stupide fordommene mot remmede kulturer som Frp-velgere har.
|
|
|
|
#263 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenHer langer Lae ut:
|
|
|
|
#264 |
|
hijabdame
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Helt enig. Jeg er redd for at mange tror at majoriteten av nordmenn mener det samme som Siv Jensen, og derfor er litt skeptiske |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv JensenOg litt på siden, til alle dere som vil stemple både Siv Jensen, FrP og velgerne:
Kanskje på tide å ta både FrP og dets velgere på alvor? |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Det er vel ingen som ikkje tek dei alvorleg (alvorleg som i å innsjå at dei faktisk kan få makt). Men det må vere lov å ha sine meiningar om både partiet og veljarane likevel? |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenEller: Bekymring, usikkerhet og frustrasjon over at det ikke ser ut til at noen gjør noe med noe som ser ut til er et stort problem.
|
|
|
#270 |
|
Ustabil
|
Lov å ha meninger, ja, selvsagt. Men det jeg har uthevet med rødt i innlegget ditt vitner likevel om det å ikke ta andre på alvor. Mener du virkelig at nesten en tredjedel av velgerne er kunnskapsløse, historieløse, egoistiske og så videre? |
|
|
|
|
|
#271 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv JensenDet så vidt jeg kan huske bare en som i denne tråden har skrevet at man ikke kan ta Frp alvorlig bina. Det er ikke mange innleggene siden jeg la inn en tilsvarende link for å presisere nok en gang at Frp må tas alvorlig.
|
|
|
#272 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
I utgangspunktet så klarer eg ikkje med mi beste vilje å forstå kvifor nokon stemmer FrP. Eg gjer verkeleg ikkje det. Dei står for eit verds-, menneske- og samfunnssyn eg finn heilt forkasteleg. Og at nokon faktisk stemmer på dei for å få ut innvandrarane og få lågare skattar og avgifter, utan å tenke på kva for konsekvensar politikken vil få, ja det synest eg er skremmande, egoistisk og kunnskapslaust. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
This is normal!
|
Jeg er 100 % enig med Alfa.
|
|
|
|
#275 |
|
Ustabil
|
Like representativt som andre meningsmålinger. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Ustabil
|
Og det er dette jeg mener er å ikke ta FrP-velgerne på alvor, ei heller partiet FrP. I stedet for å diskutere politikk med en motpart man respekterer så koker det ned til "du er så dum og jeg er så smart" - skikkelig sandkassenivå. Personangrep er ikke særlig fruktbart uansett, og vitner om at man ikke har respekt for motparten. |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg har mange, mange gongar prøvd å diskutere politikk med FrP-arar, men dei fleste av dei vil ikkje diskutere den generelle politikken. Det einaste dei agiterer med er a) at dei stemmer Frp for å "protestere" mot andre parti, b) at dei ikkje har sett seg så grundig inn i politikken, men at Frp vil senke skattar og avgifter og sånn eller c) at Frp er dei einaste som vil "kaste ut" innvandrarar. Heilskapen i politikken ser ikkje ut til å interessere dei. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Siv JensenNei, ingen respekt for motparten herfra. Ville ikke du også ha tenkt ditt om folk som ville kaste deg ut av landet bare fordi du ser ut på en bestemt måte? Sist redigert av Éowyn : 09-03-09 kl 18:50. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
saftig
|
|
|
|
#280 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg tar definitivt både FrP og velgerne deres på alvor - og jeg er alvorlig skremt over at FrP får slik oppslutning.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|