|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hertuginne
|
Sv: Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?Viking Thermo kan forøvrig ikke sammenlignes med andre Cherroxer. De er varmere, men likevel ikke så klamme, og passformen er utrolig mye bedre enn andre cherroxer. De er riktignok dyrere, men mine unger synes definitivt det er verdt det.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?
Noen gjør det. Mange barn vil gå i dem fordi de er lette å ta på, og mange barnehageansatte velger cherrox på ungene av samme grunn. I Glitterbarnets forrige barnehage valgte de ansatte cherrox hele vinteren uansett vær, hvis barna hadde det tilgjengelig. Så derfor har vi sørget for å aldri ha det tilgjengelig, fordi jeg syns små føtter trenger mer støtte, luft og passform. Jeg hadde ikke likt det om Glitterbarnet gikk i gummistøvler daglig over en lang periode heller.
Jeg tar til meg det du sier her altså, og skal nok sjekke dem ut hvis det blir nødvendig.
|
|
|
#3 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?Begge jentene har Viking thermo og vi er så fornøyd som vi kan få blitt
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må jeg slenge inn håndkleet og kjøpe noe cherrox-liknende?Vi har kjøpt Muck-boots i år og er veldig fornøyd med dem. Føttene er varme og tørre!
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, jeg styrer selv hva de har på beina ved å kun ha tilgjengelig det jeg mener er best utifra været. Cherroxlignende blir sendt med/har på seg når de drar om morgenen hvis det er sånn som nå f.eks. Skolebarnet har noen ganger to par sko for skift, de "bader" gjerne i dammer og pytter.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
At man ikke har cherrox i barnehagen tilgjengelig hele vinteren er jo ikke det samme som at det aldri kan egne seg. Vi bare tar dem vekk derfra når han ikke skal bruke dem. De har vært borte derfra fra desember til nå. Det gjelder igrunnen annet tøy også, jo færre valgmuligheter jo bedre så minker sannsynligheten for at noe sprøtt skjer :rabla: . |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
jeg ga barnehagen kler beskjed om at cherroxen kun skal brukes i skikkelig sørpe vær, de var nemlig veldig raske til putte cherrox på barna, hentet tulla i 12 minus og da hadde hun cherrox, men da fikk de høre det |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sånn er det på Glitterbarnet også, men jeg tror han sitter i vanndammene, og da renner det inne okke som.
Nei, det var nettopp derfor jeg startet denne tråden da.
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Jaja, det er ikke noe problem. Jeg synes bare ikke begrunnelsen om at "vi kan ikke ha cherrox fordi da bruker barnehagen bare det" var så god. Det er jo vi som styrer hva som er tilgjengelig til enhver tid (og ja, jeg er enig i at dersom cherroxen står der åker de altfor ofte på). Det er jo ikke sånn at vi som HAR cherrox synes det er et ideelt fottøy. Vi har det bare til de våte dagene for å si det sånn, jeg er egentlig helt enig med deg jeg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tar med hjem. Det som er tilgjengelig i barnehagen til enhver tid er kun klær som passer til utebruk den dagen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Tusen takk for tilbudet, men etter at Glittermannen fikk se de der Bogs-greiene, så ville han bestille sånne. Hvis det viser seg at de ikke holder vannet ute på noe vis, så tar jeg deg opp på tilbudet!
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Gjør det, du.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|