|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?Jeg tenker at en hønemor er en som er litt for overbeskyttende, men ikke så mye at det er skadelig. Typen som har de barna som går lengst i stilongs om våren osv. Synes ikke det er spesielt negativt, men heller ikke positivt.
Jeg synes at hønefar var et veldig merkelig begrep ettersom en høne per definisjon er hunkjønn. Det er samme som en hoppefar eller en tispefar. Hva er det? En hemafroditt, en transseksuell far? Jeg skjønner at det kan være greit med kjønnsnøytrale ord, men jeg synes det blir litt innviklet når man benevner noen med et ord som tilhører det annet kjønn. Jeg hadde stusset like mye over en hingstemamma.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva tenker dere om "hønemor"?
Jeg kaller overbeskyttende fedre for hønemor også.
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Så lenge vi har mannlige jordmødre og kvinnelige formenn så går det selvsagt an. Det aner meg av en eller annen grunn at en mannlig hønemor blir mindre akseptert som begrep enn en kvinnelig formann.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Hehe, om jeg kaller en mann for hønemor så er det ikke helt meningen at han skal bli så happy for det.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Det er et godt poeng. Det jeg ikke liker er at det å være beskyttende overfor barna henges på kjønn. Hanefar er knapt et begrep. Hva skal jeg erstatte høneforelder med da? Vanskelig dette her.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|