Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie?
Ingen som peker seg ut som det, i grunnen 87 42,86%
Jeg er enebarn og er Hjelpeløs 0 0%
Eldste er mest hjelpeløs 22 10,84%
Yngste er mest hjelpeløs 62 30,54%
Et sted i midten er mest hjelpeløs 32 15,76%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 12:51   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)

En ting er jo å være behøvd hele tiden fordi ungen ikke trenger å lære, eller ikke duger som voksen, for eksempel ved at mor vasker klær og lager mat. Altså at foreldrene gjør oppgaven igjen og igjen uten at ungen lærer det. Noe annet er når behovene endres naturlig ettersom ungen vokser til og at foreldrene kan øse av sine erfaringer etter hvor i livet ungen er. En er jo aldri ferdig utlært på alt og foreldre har sannsynligvis en del livserfaring.

Jeg vil gjerne bli sett på som en ressurs for barna mine, helst så lenge jeg lever.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 13:01   #2
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg vil gjerne bli sett på som en ressurs for barna mine, helst så lenge jeg lever.

Det er jeg enig i, men jeg synes det er en god ting at relasjonen blir mer og mer gjensidig ettersom barnet vokser opp. Det vil si at jeg vil at jeg skal være en ressurs for moren min og ikke bare omvendt.

Svigermoren min (og for så vidt samboeren) er litt for ugjensidig for min smak. Når de er på besøk, får vi knapt ta oppvasken selv. Jeg får en rar følelse i munnen av å sitte ung, frisk og arbeidsfør i sofaen og bli vartet opp av svigermor. Samboer lener seg tilbake og koser seg, og jeg kjenner det irriterer meg litt. Håper virkelig ikke mine barn forventer noe slikt av meg når den tid kommer.

Gammel 13-03-09, 13:07   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Det er jeg enig i, men jeg synes det er en god ting at relasjonen blir mer og mer gjensidig ettersom barnet vokser opp. Det vil si at jeg vil at jeg skal være en ressurs for moren min og ikke bare omvendt.

Det er jeg helt enig i at er en forutsetning. En vil jo oppdra veloppdragne og empatiske barn.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 15:36   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg heller ville hatt den pensjonerte professornaboen min med på en fødsel enn min mor. Postbudet, hun som serverer på Holbergstuen, slakteren i hjembygda, hvem som helst, bare ikke min mor.

Gammel 13-03-09, 15:54   #5
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror jeg heller ville hatt den pensjonerte professornaboen min med på en fødsel enn min mor. Postbudet, hun som serverer på Holbergstuen, slakteren i hjembygda, hvem som helst, bare ikke min mor.

Du skal ikke undervurdere gleden av å kunne brøle og brøle mot sin mor under utdrivningsfasen. Nesten terapeutisk.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.