Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva holder i slapsevær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 22:02   #41
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva holder slapsevær?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes det er litt kjekt å kunne ta av jakka utover våren jeg i grunn. Når det er vått på bakken med fint vær sånn ellers.

Vi har to-delt i tillegg. To stk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:03   #42
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke regntøy så poden her bruker trolldressen sin. Han er våt men har uansett mange dresser å skfite til så det går bra. Grunnen til athan er våt de gangene han er det , er jo fordi han tømmer bøtter med vann nedi dressen å da holder ingenting tett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:03   #43
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips! Dette må granskes nærmere, tror jeg.

Gammel 18-03-09, 22:16   #44
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, tror ikke det. Han har bare noe tynn fleece under Trolldressen, ikke det foret som hører med. Det er bare nå det er superbløtt han bruker regnbukse over fordi han nærmest sitter i dammer og Trolldressen i tillegg begynner å bli litt sliten. Jeg har jo ikke KJØPT dressen for å bruke regnbukse over, han har brukt den utallige dager uten regnbukse og hatt glede av både vanntettheten og andre gode ting ved den. I vinter fjernet jeg selvsagt bare regnbuksa fra barnehagen så den ikke var tilgjengelig.

Har du prøvd å impregnere dressen på nytt? Kanskje det hjelper?

Å fjerne regnbuksa er en god idè.

Gammel 18-03-09, 22:17   #45
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Hvor får man tak i hel regndress? Jeg har også en som ligger i dammene nemlig.

Jeg så de hadde på Stormberg idag og Obs.

Gammel 18-03-09, 22:18   #46
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Har du prøvd å impregnere dressen på nytt? Kanskje det hjelper?

Å fjerne regnbuksa er en god idè.

Det hjelper sikkert å impregnere på nytt. Akkurat nå har jeg bare ikke giddet. Den synger på siste verset. Det er også noe galt med borrelåsen nederst så den trekker vann der uansett. Akkurat nå er det så vått overalt at regnbukse uansett må til; S har også en tendens til å havne i det aller våteste element og da holder ingenting.

Jeg har minst mulig i barnehagen for å minke sannsynligheten for vill og gal påkledning. Regntøy og cherrox ble fjernet så fort jeg så muligheten og ikke returnert for for et par uker siden. Regnjakka har jeg forresten ikke returnert ennå *lur*.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:22   #47
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har minst mulig i barnehagen for å minke sannsynligheten for vill og gal påkledning. Regntøy og cherrox ble fjernet så fort jeg så muligheten og ikke returnert for for et par uker siden. Regnjakka har jeg forresten ikke returnert ennå *lur*.

Jeg gjør akkurat det samme, det eneste de får velge og vrake i er luer og votter. Regntøy har vi kun i barnehagen nå som det er klissvått.
Jeg bærer heller litt frem og tilbake, så blir ikke påkledningen feil. :hønemor:
Hvorfor kler de forresten så idiotisk på ungene til tider?

Gammel 19-03-09, 01:12   #48
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hvorfor kler de forresten så idiotisk på ungene til tider?

Fordi foreldre er like forskjellige som det finnes ulike dresser, og noen er umulig å gjøre til lags uansett. :tidligere dagmamma:

Gammel 19-03-09, 09:33   #49
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det eneste som holder vårt barn tørt er Reimatec dressene. i har også prøvd Ticket og hadde samme problem med at dressen ble fuktig innerst nede i bena. Dette problemet har vi aldri hatt med Reimatec og vi har hatt mange Reimatec dresser.
Dressene har absolutt aldri vært fuktige på innsiden, og nå går barnet vårt på skolen. Dressene brukes i all slags vær. Vi er kjempefornøyde!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:36   #50
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Fordi foreldre er like forskjellige som det finnes ulike dresser, og noen er umulig å gjøre til lags uansett. :tidligere dagmamma:

Joa, og jeg blir ikke sur om de velger regntøy fremfor dress så lenge regntøyet henger på knaggen. Alle tenker forskjellig.
Men, dongeribukse under ulldressen o.l bekledning skjønner jeg meg ikke på.

Gammel 19-03-09, 10:07   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har to sett med regntøy i barnehagen. Et til bruk før lunsj og et etter.

Under har han ulltøy/fleece/hva nå enn som passer.

Hele regndresser skal vi aldri mer ha. Poden fikk Reflex sin, og det tok ikke lang tid før den lakk i sømmen midt bak.

Gammel 19-03-09, 13:55   #52
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hel regndress. De er geniale ute nå.

Nytter ikke når ungene svømmer i sølevann. :erfaren: det kommer inn rundt de åpningene som tross alt må være - rundt halsen / ansiktet, rundt håndleddene og rundt beina.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:06   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke friske unger har vondt av å bli litt våte og kalde etter timesvis med lek ute.

:dukker:

Gammel 19-03-09, 14:12   #54
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke friske unger har vondt av å bli litt våte og kalde etter timesvis med lek ute.

:dukker:

Enig.

De blir våte, men så lenge de ikke er blitt kalde (dvs så lenge de er i aktivitet) er det ikke noe problem. Når de kommer inn må de bare skifte, så de blir tørre og varme igjen. Ser ikke noe problem med det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:22   #55
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva holder i slapsevær?

Jeg er imponert over vinterdressen til reima. Litjtausa leika i fjøra; løp uti til godt over støvlekanten, plasket rundt, sto på knærne osv. Hun ble ikke våt før hun la seg ned i vannet, og da var det bare en liten fuktig flekk på strømpebuksa. Dressen var tørr igjen før vi kom hjem.

Gammel 19-03-09, 14:51   #56
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Jeg har grublet og tenkt og kommet frem til en løsning. Kjøpte Reima vårdress i dag. Så får hun bruke den med ekstra ull under.

Gammel 19-03-09, 18:11   #57
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lurt!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 21:39   #58
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt opp, og sender heller med ekstra med skift, fra innerst til yttert. Det skorter ikke på dresser, regntøy og støvler, det blir vått uansett. Men enig med Polyanna, så lenge de kan skifte til tørt når de kommer inn, ser jeg ikke problemet.

Gammel 19-03-09, 23:15   #59
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Har TTH dress, men den må jeg får kjøpt Nixwash(eller hva det heter) til for den
blir våt igjennom nå...
Har kjøpt Abeko regntøy med fleece fòr som fungerer utmerket
Bruker ulltøy under.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 23:40   #60
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Regntøy med fleecefòr har vi hatt en gang og det blir ikke mer. Ble veldig klamt og når det først ble vått (som noen har sagt før her) sugde fleecen opp vannet...og det trakk oppover. Også noe herk å vaske, tok en evighet å få tørket.
I høst kjøpte vi et regnsett fra Troll m/avtakbar ullfleecefòr. Virker både varmt og slitesterkt, men synes det er litt mas å få festet ullfòret etter å ha tatt det ut.....Fordelen er at om snuppa blir våt, blir hun ikke kald i det minste.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.