Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-09, 09:57   #17
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg føler at du legger mer i uttalelsene i denne tråden, enn hva som er ment. Kanskje erfaringene dine gjør deg for nærtakende?

Jeg er ikke nærtakende, men jeg reagerer på dette:

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Problemet er at ofte er ikke lege alltid til stede, så det blir valget sykepleier eller ingen og da er det mye bedre med en sykepleier.

Det blir litt som valget mellom pest eller kolera. Nei, vi er ikke leger, vi kan heller ikke diagnostisere (det skal vi ikke heller), men vi har faktisk en utdannelse som består av mer enn klemz og koz.

Men at sykepleiere skal bli såre over at jeg mener at leger generelt er bedre til å diagnostisere, som er en legejobb synes jeg faktisk er temmelig tøysete.

Er det noen som har sagt at vi skal diagnostisere? Det er ikke vår jobb, men vi kan allikevel vurdere hastegrad ift kliniske vurderinger og triagering. Dette er et anerkjent verktøy for å vurdere hastegrad, det er ikke noe vi sykepleierne har funnet på på vaktrommet mens vi strikker.

Klart jeg vet det. Og det er en kjempeviktig jobb. Man kan overhodet ikke erstatte sykepleiere med folk som ikke har medisinsk utdanning. Og mange ting er sykepleiere bedre på enn leger. Men det er forskjellige jobber så noen ting er leger bedre på. Blant annet vurdering av alvorlighetsgrad.

Det er jeg enig i.

Imma: Du får fram poenget!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.