|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Du må ut og kjøpe en DIGER kjele, samt to halvstore kjeler. Jeg har lagt ut en porsjonsberegner etter hva jeg kan huske, hvis ikke må du bare spørre. Lag pinnekjøtt. Som flere her sier, så lager det seg selv. Det er såkalt "kjøtt med ben" og du må ha ca 350 g. pr. pers. Beregn samme til barna, så blir det nok til storspiste. Ellers trenger du akevitt (18 glass pr. flaske), kålrot (1 pr. 3/4 pers, litt ettersom) et par kilo gulrøtter for å gi mosen fin farge, fløte, poteter (2-3-4 pr. pers) øl, mineralvann, lys og servietter. Det er det.
#23 |
Viser tenner
|
![]() Du får det til å høres så lett ut Mim |
![]() |
![]() |
#24 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Dette går så fint, så. Selv jeg klarer å lage pinnekjøtt til 14 stk. Og da er det ikke vanskelig.
#25 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Blir de mange dager? Selv jeg, den verste kløna på kjøkkenet som tenkes kan, har hatt bortimot like mange på julaften. Men jeg synes egentlig det er greit når gjstene reiser hjem etter frokosten første juledag.
#26 |
Ser lyst på livet
|
![]() Vi blir kanskje også 14 stk til jul her. :angst: Men vi er litt kontrollfriker, så vi inviterer i stedet for å gå hele julaften og ha angst for at snuppa skal få i seg noe hun ikke tåler. Dermed blir det nok til at vi lager all maten selv. |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ja det kan jo bli veldig koselig å da. Kansje foreslå litt hjelp eller om di kan ta med noe som dessert etc. Plass kan man vel alltids lage, ta vekk borde etter dere har spist eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
#31 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
|
![]() |
![]() |
#32 |
Ferdiglada
![]() Dette er nesten som hos oss det. Vi blir 7 voksne og to barn, og ytterligare to voksne til kaffe.
![]() |
#34 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Ettersom vi nesten ikke har familie synes jeg du er virkelig heldig - og jeg er helt sikker på at du takler det flott. I en slik situasjon skulle vel noen og en hver ønske de var i familie med Madam Mim, men dette klarer du. Organiser og deleger og sats på enkle tradisjonelle retter. Lykke til! |
![]() |
![]() |
#35 |
superbruker
|
![]() Tja, vi blir noe sånt som 12-13 stk vi og. 4 barn og 7-8 voksne. Kan muligens plusse på 2 barn og 2 voksne til. Det går så fint så. En liten smule kaotisk men alt går
#36 |
Jeg ble frisk!!
![]() Vi blir også 14 stk på julaften.
#37 |
Like blid!
![]() Du er jammen meg tøff! Jeg frykter middag bare til mannen min, jeg |
![]() |
![]() |
#38 |
Einsam
|
![]() 14 stykker går da vel greit. Da har du mange ekstra armer til å passe barn så du kan leke kokk, og ingen forventer å sitte på kongestol under hele middagen, regner jeg med. Lag et voksenbord og et barnebord, om det er mulig. Det hadde vi da jeg var liten, så da barna var ferdige med måltidet, kunne de leke mens de voksne pjattet en times tid etterpå. |
![]() |
![]() |
#39 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Oj oj oj, |
![]() |
![]() |
#40 |
Introvert optimist
|
![]() Det går nok bra skal du se. Sett folket i arbeid du, så kan du jo gi fra deg de kjedeligste oppgavene.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|