|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() "Mandagssyndrom" i norsk skolehttp://www.utdanningsnytt.no/templat...____19840.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleI barnehagen vår flyttet de også visse aktiviteter vekk fra mandager da dette helt klart var den "verste" dagen i uka (blandt annet turdag ble flyttet fra mandag til onsdag). Urolige og trøtte barn visstnok, helt annerledes en andre dager i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skole
Samme i skolen. Da kollegaer snakket om dette når jeg var student i praksis så trodde jeg ikke at det kunne være så ille som de sa. Etter å ha jobbet litt nå så er det definitivt en dag man ikke kan regne med det helt store læringsutbytte hos elevene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleJeg merket dette godt da jeg jobbet på SFO. Noen hadde sittet inne hele helgen og var fulle av liv på mandag ettermiddag når de endelig kunne få rase fra seg litt utendørs.
![]() |
#5 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleKonklusjon: vi vil ha fri på mandager og heller starte uken på en tirsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleMandagssyndromet er et av mange merkbare syndromer, ja. Trøtte, slitne unger som nesten ikke orker å løfte hodet fra pultplata er den ene ytterenden. Den andre er de som er så høyt oppe at det er et mareritt å få dem ned igjen. Seine tv-kvelder, time på time med skjermspill, en del sterke inntrykk, mye snop, turbulens rundt helgesamvær med en av foreldrene, eller bare generell mandag og hele uka foran seg-følelse er min lettvintanalyse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleDette tok jeg opp på foreldremøte i høst i klassen min, og det har faktisk blitt merkbart bedre. Jeg tror hovedårsaken, ihvertfall til de minste barna, ligger i forskjøvet søvnmønster. Noe å være bevisst på som forelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleHar ikke merket så mye til det. Elevene mine spiller CS til fire om natta enten det er søndag eller tirsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skole
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleDet er tydelig både på mellomtrinnet og på ungdomsskolen. Enda verre er det om det er barn og ungdommer som har vært hos en samværsforelder synes jeg. Da er det enda mer uro enn normalt på de barna naturlig nok. |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: "Mandagssyndrom" i norsk skoleDet er visst lagt ut studier ang forskjøvet døgnrytme, både hos voksne og barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
mandagssyndrom, skole |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|