Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 12:15   #11
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg har vært på Pepsi-max kjøret, og hadde egentlig tenkt å begynne igjen (lave ambisjoner, tenkte jeg ikke ville kunne stå i mot). Saken er at jeg sluttet ifm amming av lillebror. Det gikk overraskende greit når jeg måtte ta hensyn til noen andre enn meg selv (indirekte meg selv også da, unngikk dårlige netter). Var hos tannlegen for noen uker siden og hun spurte strengt: "Du drikker brus? Mye brus?" Fikk gurglet frem at jeg forsåvidt ikke gjorde det nå, og at jeg hadde sluttet pga ammingen (sa ikke at det var midlertidig, men hun så det kanskje på meg?). Fortsatt strengt: "Du bør ikke begynne igjen!". Så kom det en lang tirade med ting jeg egentlig vet fra før. Tynn emalje osv. Men jeg trodde jo ikke at jeg hadde tynn emalje (bare alle andre osv). Coladrikker er i tillegg mye verre enn andre brusdrikker. Lett eller ikke spiller vel ingen rolle i denne sammenhengen. Derfor: Jeg skal ikke begynne igjen! Etter snart 6 mnd uten er det velkjente suget helt borte (selvom jeg selvfølgelig kan fremkalle den fantastiske følelsen når man tar seg en god støyt rett fra halvannenlitersflaska før frokost oops, det hørtes kanskje litt vulgært ut ).

Tror jeg lettere tar hensyn til tenna mine (emaljen kan ikke reparere seg selv) enn kroppen (den får man jo alltids lappa litt på), og da slipper man forholde seg til diverse suspekte undersøkelser som den linket til i hovedinnlegget. Hurra!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.