Sv: La kresne barn legge seg sultne ...
Igjen, så slår det meg hvordan enten journalisten mangler totaalt evne til sunn fornuft, eller journalisten tror sunn fornuft er ett ikke-eksisterende element hos forelde..
Trenger vi virkelig slike "råd"? Er vi så "dumme" at vi trenger en som forteller oss at det er ok å ikke gi ungene godis hver dag?
Isåfall så står det virkelig dårlig til..
Og hva er greia med kresen og usunn mat?
Jeg er det mest kresne som har vandret på denne jord, men jeg kan da få i meg sunn mat av den grunn!
Samme med mine barn, de får daglig nye ting de ikke liker, og det er vel en del av greia med å bli glad i mat.. Jeg tvinger aldri i barna mine maten, og de får alltid noe annet, OM de spør. Som oftest smaker de, spiser litt, og sier.. jeg er mett... Så vil de heller ha tidlig kveldsmat. For de må alltid smake. Det er eneste regel. Og den alternative maten skal ikke være mer spennende eller mer usunn enn den egentlgie maten.
Jeg mener nå det er vår oppgave som foreldre å lære opp barna våre til å like mat, ved å servere ulike retter på ulike måter, tilpasset dem, slik at de lærer seg å like. Om ungene ikke vil spise brokkoli, så moser jeg den, og blander den i potetstappe. På den måten får de i seg smaken, og lærer seg å like den.
|