Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

La kresne barn legge seg sultne ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 12:39   #1
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Igjen, så slår det meg hvordan enten journalisten mangler totaalt evne til sunn fornuft, eller journalisten tror sunn fornuft er ett ikke-eksisterende element hos forelde..
Trenger vi virkelig slike "råd"? Er vi så "dumme" at vi trenger en som forteller oss at det er ok å ikke gi ungene godis hver dag?
Isåfall så står det virkelig dårlig til..
Og hva er greia med kresen og usunn mat?
Jeg er det mest kresne som har vandret på denne jord, men jeg kan da få i meg sunn mat av den grunn!
Samme med mine barn, de får daglig nye ting de ikke liker, og det er vel en del av greia med å bli glad i mat.. Jeg tvinger aldri i barna mine maten, og de får alltid noe annet, OM de spør. Som oftest smaker de, spiser litt, og sier.. jeg er mett... Så vil de heller ha tidlig kveldsmat. For de må alltid smake. Det er eneste regel. Og den alternative maten skal ikke være mer spennende eller mer usunn enn den egentlgie maten.
Jeg mener nå det er vår oppgave som foreldre å lære opp barna våre til å like mat, ved å servere ulike retter på ulike måter, tilpasset dem, slik at de lærer seg å like. Om ungene ikke vil spise brokkoli, så moser jeg den, og blander den i potetstappe. På den måten får de i seg smaken, og lærer seg å like den.

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:18   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Igjen, så slår det meg hvordan enten journalisten mangler totaalt evne til sunn fornuft, eller journalisten tror sunn fornuft er ett ikke-eksisterende element hos forelde..
Trenger vi virkelig slike "råd"? Er vi så "dumme" at vi trenger en som forteller oss at det er ok å ikke gi ungene godis hver dag?
Isåfall så står det virkelig dårlig til..

Spør leger og tannleger, og du vil få til svar at hos mange står det akkurat så dårlig til. Kostholdsrelatert fedme blant barn er et økende problem, tannråte likeså. Om det er fordi foreldrene mangler sunn fornuft, mangler kunnskap eller rett og slett ikke gidder å gi ungene sine skikkelig mat skal ikke jeg uttale meg om, men det er et økende problem at barn vokser opp med foreldre som ikke gir dem sunn mat og som ikke gir dem kunnskap om hvordan et sunt kosthold skal være.

Ja, og hos oss trenger ingen legge seg sultne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.