Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...
Først er det jo greit å bestemme seg for om dere skal fly til Orlando (evt. Sanford, som er en pitteknøtt flyplass i gokk, men med veldig korte køer inn og ut) eller Miami 
Eller har Icelandair natteflyvninger, som er veldig greit med barn, men flyene er slitne - eller de har hvertfall vært det de siste gangene jeg har flydd med dem.
Lufthansa via Frankfurt har vært en super opplevelse! Store, nye fly og super service.
Hold dere så langt unna Air France og Paris som dere skal, både flyselskapet og flyplassen er et mareritt med småunger.
Når dere skal til Disney: det er kjempefint å bo på Resort inne på området. Da får dere tilgang på parken til utvidete tider. Les dere opp på køsystemet - det er et sånt kjekt "snik i køen"-lappesystemsak som gjør ting enklere hvis dere utnytter det litt.
Samme på Universial Studios: anbefaler å bo på hotell på området. Der kan man også betale litt ekstra for å få en gå-først-i-køen-billett. Genialt og absolutt verdt det når ventetidene kan være opp til 90 minutter på det verste...
Ikke så langt fra Orlando (ca. 1 times kjøring) ligger Kennedy Space Centre, som har et besøkssenter...
Fra Orlando til Miami og videre til Key West er det en lang og veeeeeldig kjedelig kjøretur, forøvrig.
En annen ting jeg synes var morsomt var en sånn båttur i the Everglades - sånn propellbåt som det var i Bernard og Bianca vet du. Så svære alligatorer og greier! Men jeg vet ikke hvor morsomt det hadde vært om jeg hadde hatt med meg barn...
Sist redigert av m^2 : 16-04-09 kl 10:49.
|