Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å være ærlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 21:30   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å være ærlig?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er jeg den eneste som synes det er mest stas med vindusplass i fly, forresten?

Jeg sitter alltid på vindusplass
(mest av alt fordi jeg alltid bruker flytid til å sove, og det er mye "kulere" å sove siklende (...) oppetter vindusveggen enn det er å sove med hodet (siklende, hva vet jeg) på sidemannens skulder, eller halvt dinglende ut i midtgangen )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:33   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

(mest av alt fordi jeg alltid bruker flytid til å sove, og det er mye "kulere" å sove siklende (...) oppetter vindusveggen enn det er å sove med hodet (siklende, hva vet jeg) på sidemannens skulder, eller halvt dinglende ut i midtgangen )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:53   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva er problemet med å gi en kort forklaring som "jeg har en sykdom, og vil derfor sitte her som planlagt"?

Det er ikke alltid like morsomt alltid å måtte forklare seg, forstår du. Og hva har de med det å gjøre i en slik situasjon? Nada. Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg.

Skvetten, det var ikke du som var uhøflig. Det var det lille barnet på femti.

Gammel 18-04-09, 21:55   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er ikke alltid like morsomt alltid å måtte forklare seg, forstår du. Og hva har de med det å gjøre i en slik situasjon? Nada. Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg.

Skvetten, det var ikke du som var uhøflig. Det var det lille barnet på femti.

Takk!
Jeg har blitt litt mer tenksom gjennom denne tråden og lurer jammen på om jeg er over gjennomsnittet uhøflig. Ja, ja, so be it tenker jeg, kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal forklare noe som helst ovenfor fremmede som sitter i setet mitt jeg.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:19   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Takk!
Jeg har blitt litt mer tenksom gjennom denne tråden og lurer jammen på om jeg er over gjennomsnittet uhøflig. Ja, ja, so be it tenker jeg, kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal forklare noe som helst ovenfor fremmede som sitter i setet mitt jeg.

Det er forskjell på "nei, beklager " og "nei " da.

Gammel 18-04-09, 22:21   #6
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. :åpplyst:

Gammel 18-04-09, 22:26   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg eier ikke manerer, det var mitt sete som var tatt, damen hadde ikke tenkt å flytte seg, og jeg var den som ordnet meg nytt sete. Et takk fra henne hadde vært på sin plass.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:27   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Damen var uhøflig, ikke du.Om jeg reserverer sete så forventer jeg å få det setet også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:56   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg..

Ja, til sitt eget beste.

Gammel 18-04-09, 22:02   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, til sitt eget beste.

Hups. Den var litt uheldig. Jaja, sånn går det når man skriver fort og poster uten å lese gjennom.

Gammel 19-04-09, 14:39   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje ikke problemet hennes var at hun måtte gi tilbake plassen og flytte seg. Hun antok vel at det ikke var noe problem, kom med en kort forklaring på hvorfor hun ønsket det setet, og hadde sikkert derfor ventet litt mer enn "Nei" i retur. Du har selvfølgelig din fulle rett til ditt sete, men jeg ser ikke helt stresset med å istedetfor "Nei" si et par-tre flere ord som sikkert også skaper mer samarbeid og velvilje fra henne. Win-win.

Når det gjelder spørsmålet i overskrifta, kan det selvfølgelig være veldig uhøflig å være ærlig. "Oi, så tynn du er, har de ikke mat der du kommer fra?" Hvis noen derimot spør meg direkte og ønsker min ærlige mening svarer jeg alltid ærlig, men det hender jeg moderer meg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:53   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg dingler halvt ut i midtgangen jeg.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.