Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift med kjøttdeig

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 16:30   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift med kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Beste og beste, men denne er hvertfall overraskende god:

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=13513

Ja, den har jeg lagd noen ganger, og den går ned på høykant her i huset.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:48   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, den har jeg lagd noen ganger, og den går ned på høykant her i huset.

Ungene her elsker den. Men jeg har ananas i også, det glemte jeg å si. En liten boks ananas i biter.

Gammel 21-04-09, 21:55   #3
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg pleier å hakke paprika, løk, gulrot og hvitløk så freser jeg det sammen med kjøttdeigen / karbonadedeigen, har i salt og pepper og paprikakrydder, en boks, økologiske, hakkede tomater, en god dæsj fløte. Så lar jeg det surre en god stund - serverer med revet ost på toppen, kanskje en hvitløksbaguett og eventuelt pasta til. Alle i huset her digger det (egentlig er det min lavkarbo - fredagsrett, når de andre spiser pizza).

Gammel 21-04-09, 22:41   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

I grillsesongen: Hjemmelagde burgere

Gammel 22-04-09, 16:52   #5
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå står en "greskinspirert" kjøttrullade i ovnen. Jeg brukte 500g karbonadedeig, krydret med pepper og oregano, og blandet i ett egg og 1 ss potetmel for å binde deigen litt mer.
Fyllet ble en blanding av hakket soltørka tomat, oliven og fetaost. Fyllet var såpass salt at jeg med en liten en som skal spise, droppet saltet i karbonadedeigen. Vi får se om det var en feil... Jeg klappet ut deigen på aluminiumsfolie som jeg hadde hatt litt vann på, da var det veldig lett å rulle den pent sammen. La den i ovnsfast form, penslet med olje fra fetaost-glasset og hadde litt buljon/kraft i bunnen av ovnen i håp om at den ikke skulle bli tørr...

Planen er å servere med en enkel salat, tzatzikidipsaus og ris. Hadde mest lyst på ovnsbakte poteter, men med søvnmangel og et urolig spedbarn i huset, var det bare litt mer enn det jeg orket akkurat nå.

Har vært flink å ta bilder til og med. Om det blir noe bra, kan jeg legge inn senere.

Sist redigert av Arona : 22-04-09 kl 17:00.
Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:04   #6
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første matfoto-forsøk;
Fyll:

Ferdig til rulling;

Ferdig rull i forma;

På tallerken (litt mørkt bilde);

Rulladen i fokus

Maten ble god, men fyllet var veldig smaksrikt. Det var også rett å ikke ta noe salt i karbonadedeigen, iom at det var mye salt i oliven og feta.

Ville nok tatt potetbåter om jeg hadde hatt mer tid, men alt i alt smakte det godt.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:27   #7
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Må nok prøve noe av dette ja.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.