Sv: Det å spise mat som er levende
Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.
Jeg føler ikke det er riktig å spise levende mat.
Det vrenger seg fremdeles i meg ved tanken på ( den heldigvis ikke veldig utbredte, men likefullt motbydelige ) praksisen å benke seg rundt et bord med hull utskjært ved hver sitteplass, hvorpå man setter fast en levende ape i hullet sånn at bare hodet stikker opp, skjærer av issen på det stakkars dyret og spiser hjernen mens apen fremdeles er i live - vettskremt, sparkende og skrikende.
Selv om ditt eksempel er "bare en hummer" synes jeg fremdeles ikke det er greit.
Er ikke det en myte da? Jeg leste om det i et blad forleden, og da stod det at dette var en utbredt myte. Jeg håper jo det, men blir ikke overrasket om det har skjedd. Folk er jævlige.
Opprinnelig lagt inn av Mex, her.
Da vi var i Vietnam for noen år siden var et vennepar av oss på en restaurant hvor de serverte slanger. Da flådde de den levende, tok ut hjertet og la det i et glass. Da så man at hjertet fortsatt slo.. (De filmen "begivenheten") Kelnerne fortalte at det skulle "drikkes" med en gang, var bra for potensen..
Ja, det har jeg sett på tv en gang. Asiatere er virkelig ikke gode når det kommer til dyr og behandlingen av dem.