|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?JOBBE i hagen? Det er da ikke arbeid, det er hobby. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?
Å jobbe i hagen o.l. har vært en måte for borgerskapet å demonstrere at man gir blaffen i arbeidernes dag. I perioder har også bønder gjort et nummer av å gjødsle på denne dagen. For mange som er aktive i fagbevegelse eller partiene på venstresida er dette omtrent like irriterende som det er for en praktiserende kristen om noen står og raker i hagen søndag morgen (under kirketida). 1. mai betyr mye for meg, like mye som f.eks 17. mai. Jeg har tradisjoner med frokost, sang, tog osv. Men, jeg har innsikt nok til å se at dette ikke gjelder mange andre, og jeg lar meg ikke provosere av at en tilfeldig nabo jobber i hagen. Når tidligere byråd for Arbeiderpartiet (som bor ved siden av mine foreldre) beskjærer busker når vi kommer forbi på vei hjem fra toget, derimot, da er det noe annet.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 26-04-09 kl 20:05. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Optimistmannen fyller 30 år 1. mai, så vi skal feire hele dagen. Men vi hadde glatt jobba i hagen om han ikke hadde feira den dagen.
|
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?
Sist redigert av Honda : 26-04-09 kl 22:06. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg er forøvrig hjemmeværende.hadde jeg hatt jobb, hadde det kanskje blitt annerledes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Å jobbe i hagen på 1. mai er en politisk demonstrasjon. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?1. mai har jeg tenkt meg en tur på Plantasjen og kommer til å gjøre litt i hagen så sant det ikke striregner.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg nekter å godta det premisset, faktisk. Ubevisst/uaktsom demonstrering??
|
|
|
#11 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Samme her. Når 1. mai faller på en fredag, så regner jeg med at det er ganske folketomt i gata vår. Alle som har hytte/sommerhus reiser nok bort den helga.
|
|
|
#12 |
|
Sær og kresen
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Når man har en offentlig fridag, kan det jo være greit å reflektere i hvert fall en smule over hva den innebærer (eller en gang innebar).
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Enig.
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?Jeg ser på hagearbeid som en hobby - det er kjekt. Men jeg synes kanskje man kan holde seg unna de tingene som støyer; slik som klipp av plen etc. Men å plante, luke og kose seg ute synes jeg er helt på sin plass om man ønsker det!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 27-04-09 kl 10:18. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|