|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?Pelle - hvis det meldes hver gang et barn har skade som kan skyldes vold så er det ikke rare jobben å ha et datasystem for eksempel som varsler om de familiene hvor barnet har slike skader oftere enn statistikken sier at er normalt. Det kan være et system som rusler og går nesten av seg selv - gjerne hvor leger/skoler osv registrerer saken selv over nett. Det skulle ikke kreve stort av barnevernets ressurser. |
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror du vil skje i etterkant av Christoffer-saken?
Har man statistikk på hvor ofte barn har skader da, slik at man har noe å sammenlikne med?
Selvsagt. Men jeg tror ikke dette er den mest effektive bruken av økte ressurser i barnevernet, fordi de aller fleste sakene vil gjelde helt normale forhold.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Om man ikke allerede har en slik statistikk så vil man iallefall fort få en med et slikt meldingssystem. |
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I ulike registre ja, det er noe helt annet.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg ønsker ikke å ta debatten med datatilsynet og personvern oppi akkurat denne saken kjenner jeg. Derfor nøyer jeg meg med å si at det finnes jo løsninger og prosedyrer man kan lage som vil sende røde flagg ved store avvik. Så får det være opp til andre å vurdere om det er viktigst å ivareta det ene eller det andre hensynet. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|