Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 11:22   #31
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror virkelig det er få som jeg misliker så intenst som dette mennesket her, hun stiller i gruppe med Børre Knudsen og Anita Apelthun Sæle.

Apelthun Sæle sto selvsagt klar for å gi koz utenfor operaen.

Jeg har ikke tidligere helt fått med meg hva Nina Karin Monsen sin nye bok handlet om, men etter å ha lest omtalen av boka i Dagbladet så fant jeg ut at det er bra for blodtrykket å la være. Jeg sitter fortsatt som et stort spørsmålstegn i forhold til hvorfor hun fikk prisen. Kanskje innspill som dette bidro:

Sitat:

«Men uten far mangler barnet det viktigste familiemedlemmet, som oftest det sterkeste, sosialt tydeligste og mest velstående».

Eller kanskje den imponerende argumentasjonskompetansen:

Sitat:

Budskapet hamres inn, krydret med ulogisk argumentasjon, ville påstander, uendelig mange skrivefeil og annet slurv og selvmotsigelser. Ett sted heter det at donormarkedet får sine råvarer fra «fattige mennesker, samt mennesker som ikke nødvendigvis er religiøse eller psykisk modne og sunne mennesker». Et annet sted heter det at donorene nok er «høye, pene, kjekke og flinke».

Det siste passer best inn i Nina Karin Monsens argumentasjon om at kunstig befruktning er en ny form for rasehygiene: «Nå kan det se ut som om den siden som vi trodde tapte krigen, allikevel vant». Hitler-spøkelset.

Ja, ja.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.