Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Chocolate Cream Cheese Brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-09, 14:54   #481
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jippy. Jeg har blitt bedt om å lage kake til 17. mai i bakgården. Da har jeg endelig anledningen jeg har ventet på.

Gammel 05-05-09, 15:16   #482
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne skal jeg bake i morgen da jeg skal ha barselgruppebesøk.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 15:19   #483
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om jeg trenger noen anledning for å bake denne?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:01   #484
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Nam. Denne må testes ut i helgen.

Gammel 06-05-09, 19:55   #485
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hm, kanskje denne er verdt et forsøk 17. mai?

Supert med en kake som kan bakes et par dager i forveien.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 20:28   #486
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Denne lagde jeg i dag, til foreldrekaffe som skal være i barnehagen i morgen.
Kaken er definitivt best når den er kjøleskapkald.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:50   #487
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fader ta deg Mim. Plutselig så står denne bare i ovnen min? Hva er det du har stelt i stand nå lizzom?

Hrmf. Jeg har i det minste tatt fra deg en del av makten over meg og laget den lavkarbo style.

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 07:07   #488
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeje.
Jeg kan rapportere at denne kommer ned i 2200 kalorier for en porsjon som passet i rund form hvis man legger ned litt innsats. Og da mener jeg for hele kaka. (Halv porsjon).

Dessuten at de som ikke har smakt på den når den er varm har tabbet seg skikkelig ut, for den er ubeskrivelig god helt nystekt.

Og med 2200 kalorier fordelt på atten biter er dette mellommåltider i dag er jeg redd. Men resten skal i fryseren og vente på 17. mai. :bestemt:

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 07:18   #489
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og med 2200 kalorier fordelt på atten biter er dette mellommåltider i dag er jeg redd. Men resten skal i fryseren og vente på 17. mai. :bestemt:

Jeg trodde også at jeg var reddet da kakerestene raskt ble puttet i fryseren, men den var jammen god som frossen også.
(Spiste bare ett stk da, man går jo tross alt på Grete Roede. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:03   #490
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat nå har jeg innsett at den like gjerne bare kan spises opp. Den vil ikke overleve i fryseren.

Men med 122 kalorier per stykke så er det greit det. Ungene fikk til frokostdessert, jeg får etter trening, det kommer div folk innom som den skal demonstreres på og svisj så er vi nok kvitt den.

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:51   #491
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå har jeg innsett at den like gjerne bare kan spises opp. Den vil ikke overleve i fryseren.

Men med 122 kalorier per stykke så er det greit det. Ungene fikk til frokostdessert, jeg får etter trening, det kommer div folk innom som den skal demonstreres på og svisj så er vi nok kvitt den.

Hvordan i all verden har du regnet ut det der med kaloriene? Mens jeg lagde den tenkte jeg at det uten tvil må være den mest kaloririke kaka jeg har laget: 3 kokesjokolader, ufattelige mengder smør og sukker, masse nøtter, to pakker kremost....Sorry, men det MÅ være mer enn 122 kalorier i ett stykke?
(Jeg skal spise 1600 kalorier pr dag. Tror du det er greit å spise 13 kakestykker? )

Gammel 08-05-09, 08:53   #492
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan i all verden har du regnet ut det der med kaloriene? Mens jeg lagde den tenkte jeg at det uten tvil må være den mest kaloririke kaka jeg har laget: 3 kokesjokolader, ufattelige mengder smør og sukker, masse nøtter, to pakker kremost....Sorry, men det MÅ være mer enn 122 kalorier i ett stykke?
(Jeg skal spise 1600 kalorier pr dag. Tror du det er greit å spise 13 kakestykker? )

Jeg har brukt sukkerfri sjokolade, sukrin som ikke inneholder noen kalorier istedenfor sukker, droppet nesten alle nøttene og light ost. Også er det bare halv porsjon da - det er et vesentlig poeng.

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:54   #493
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror ikke jeg vil anbefale deg å spise 13 kakestykker nei.
I teorien skal det funke, men i praksis - aldri i livet.

Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:15   #494
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg vil anbefale deg å spise 13 kakestykker nei.
I teorien skal det funke, men i praksis - aldri i livet.

Gammel 09-05-09, 11:50   #495
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Yes, ypperlig anledning til å bake til 17.mai!!

Har blitt bedt om å bake til barnehagen til ungene mine, så da slipper vi å bli sittende med hele kaka som neppe hadde vart mer enn et par dager her i huset...

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 18:16   #496
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Bakte den i forigårs. Den er god nystekt, kjøleskapskald og rett i fra fryseren. *hjelp*
Kutta forresten en god del på sukkermengden(300 og 120 gr) og brukte kun mørk kokesjokolade, men den ble mer enn god nok. Heldigvis/dessverre.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:34   #497
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Nå står den i ovnen her. Skal ha konfirmasjon på lørdag og tipper den er perfekt da.

Bommet litt med ostemassen denne gangen da, kjørte den i maskinen og den ble veldig flytende. Så nå er kaken ganske godt marmorert for å si det slik... blir nok god likevel da.

Gammel 21-05-09, 14:25   #498
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Laget den i forgårs, den ble ikke den store suksessen jeg hadde håpet på. Litt tørr og vanvittig mektig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 09:22   #499
Leah
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kaka var absolutt best etter 2 dager, kjøleskapskald

(Egentlig synes jeg alltid det er best med nystekte kaker, men smaken var mer framtredende da.)

Nå har sambo bestilt den til bursdagen sin, skal bake i dag slik at han kan ha den med på jobb fredag.
: populær blant arbeidskollegaene til mannen:

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:27   #500
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også bakt denne og må slutte meg til dem som sier at den var best etter to dager i kjøleskap. Da den var ny smakte den jo ingenting! Jeg ble veldig skuffet først, men da den ble kald, ble den skikkelig god. Så mitt tips må bli å bake den et par dager i forveien.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.