Sv: Fortell meg om sånne 0-18/0-25 kg-bilstoler
Vi har hatt Besafe Izi Combi (9-18), Britax Multitech (9-25) og Britax Secura (0-25).
Vår erfaring med disse:
Izi combi- Veldig lett å feste i bilen, det står fjellstøtt. Litt bratt sittestilling, selv når det er tiltet lengst opp, og vår eldste nådde vektgrensen før hun ble 3 år. Vi har det fortsatt, men nå som ekstrasete i bil nr.2, til lillesøster.
Multitech- Setet storesøster gikk over til når hun var 3 år. Ikke et sete jeg anbefaler til de aller minste. Hardt i sitteplata, så der har jeg sydd en sittepute, storesøster klaget over at det var hardt å sitte på det. Greit å feste i bilen, men jeg må som regel ha hjelp av mannen til å få strammet seler godt nok. Storesøster har forresten nesten blitt for lang i ryggen til det nå, ved 4 år.
Secura- Etter min mening et genialt sete, vi er kjempefornøyde, med unntak av en ting, litt tungvint å montere, og jeg har ikke sjangs alene til å få strammet selene godt nok. Veldig god sittestilling, dypt sete, virker veldig trygt. Mange reguleringsmuligheter, så selv en bitteliten kan sitte godt i setet. Dette anbefaler jeg virkelig!
Lykke til med valg av bilstol!