Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 11:03   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?

Hey, dette blir da litt kjedelig!!

Mim!
Nenne!

Alle andre som har klump i halsen på 17. mai!

Gammel 13-05-09, 11:06   #2
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Å være norsk er vel å regne som et materielt gode, strekker seg vel ikke lenger enn det?

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 11:22   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se:
- Bergenser
- Har bodd utenlands
- Royalist

Nasjonalromantiker, er mer rette ordet. Tror jeg.

Ja, og nolos tvilling.

Gammel 13-05-09, 11:37   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har veldig klump i halsen på 17. mai, ja bare jeg tenker på dagen. Men ikke fordi jeg er så nasjonalistisk av meg, men fordi jeg elsker festdager, griner for ingenting og synes det er så rørende med alle de glade barnefjesene og bunadene og bladene på trærne, togene og flaggene på bussene og og og ... Ja, you get my drift.

Gammel 13-05-09, 20:25   #5
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Hey, dette blir da litt kjedelig!!

Mim!
Nenne!

Har ikke lest hele tråden...men siden du roper på andre som får klump i halsen på 17.mai - her er jeg.

Jeg blir nemlig så rørt på 17.mai at tårene sprenger på! Det helt fantastisk i Oslo sentrum når lyden fra korpsene nærmest buldrer fra alle gatehjørner, sola skinner og alle er pyntet, glade og tålmodige. Når folk slipper seg løs og danser etter korpsene - da er det 17.mai for min del. (Gammel korpsjente).

Derimot finner jeg ikke langtekkelige 17.maitaler gjennom sprakende høytalere like sjarmerende. Eller folketomme bydeler i surt 17.maivær.

Ellers er jeg glad i Norge og sjeleglad for at jeg er kvinne i nettopp dette landet. Jeg er ikke særlig begeistret for det norske herrelandslaget i fotball, men håndballjentene derimot! Jeg er glad for vårt offentelige helsevesen og alt annet som ikke er privatisertihjel...jeg er ikke glad i blærete nordmenn i utlandet som skal mobbe svensker eller andre. Ei heller i blærete nordmenn i utlandet som konstant glemmer å si "please".

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:08   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina

Jeg vet ikke, jeg. Det enkleste på 17. mai er å la følelsene regjere og få klump i halsen når nasjonalsangen spilles og bli rørt av finpyntede unger med flagg i hendene. Men med en aldri så liten bismak i munnen.

DET er norsk det! Kos deg, men da skal du ha litt darlig samvittighet også!

Sist redigert av Polyanna : 13-05-09 kl 21:17.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:22   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

DET er norsk det! Kos deg, men da skal du ha litt darlig samvittighet også!

Ja, ikke sant.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.