Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Hvis det var en facebook gruppe som sa: "vi synes norske flagg passer best på 17 mai", så er vel det en selvfølgelighet? Ingen er vel uenige i det?
Går du med norsk flagg? Hvorfor? Hvorfor tar du ikke det islandske istedet? (hvis du hadde hatt et?)
Nei, nå må du lese hva jeg skriver altså. Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på. Hva som passer best og er mest naturlig er etter min mening mye opp til den som skal bære flagget. Jeg går ikke med flagg 17. mai, men hvis jeg skulle gjort det, ville jeg valgt det norske fordi det er mest naturlig for meg, siden jeg er født her og så vidt jeg har oversikt over har forfedrene mine her. Jeg ville ikke valgt det islandske, for der har jeg bare vært på en jobbtur en 5-6 dager. Ja, jeg tror jammen det ville føles unaturlig for meg å gå med det islandske flagget 17. mai. Tenk det. Men hvis jeg var født på Island (eller begge foreldrene mine var født der) men nå bodde i Norge, kan det nok tenkes at jeg hadde vurdert å gå med det islandske flagget. Eller det norske. Eller begge.