|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Første, femte og sjuendeklassing. Jenter og gutter. Hardangerbunad i år, som i fjor, som de har hatt på seg siden de var to. De får selvsagt spise is, pølser og kaker. Bevares! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?
Wow, imponert! Hardangerbunad som de har hatt på seg fra de er 2 til de er sjuendeklassing, den må da være i stretch-materiale?
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Min jentunge har hatt samme bunad på seg siden hun var to, hun også. Hun går riktignok ikke i sjuende, men er nå 7 1/2 år og 135 cm høy. Bunaden er sydd om flere ganger, og i år er den i knappeste laget. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?
Er det mulig altå? Jeg innrømmer at jeg ikke har peiling på bunad for det har jeg aldri hatt råd til å skaffe meg, men jeg synes jeg var god som klarte å "strekke" samme festdrakta til mellomsøster slik at hun brukte den på sin første, andre og tredje 17. mai jeg. Da svømte hun i den det første året, den passet fint det andre året og var for liten tredje året.
|
|
|
#5 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Jenta mi bruker sin for 3.året på rad. Mamma sydde den helt ned nå, så den ble helt fotsid. Så, da passer den iallfall neste år også, og kanskje året etter. Veldig praktisk.
|
|
|
#6 |
|
WF: BNBE
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?
Min også. Nå er hun bare fire foreløpig da, men forkledet er nesten dobbelt fremdeles, det er masse å legge ut både nedover og i bredden på livet, og nederst på skjørtet.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|