Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 22:20   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?

Første, femte og sjuendeklassing. Jenter og gutter. Hardangerbunad i år, som i fjor, som de har hatt på seg siden de var to. De får selvsagt spise is, pølser og kaker. Bevares!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 22:36   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Første, femte og sjuendeklassing. Jenter og gutter. Hardangerbunad i år, som i fjor, som de har hatt på seg siden de var to. De får selvsagt spise is, pølser og kaker. Bevares!

Wow, imponert! Hardangerbunad som de har hatt på seg fra de er 2 til de er sjuendeklassing, den må da være i stretch-materiale?
klarte ikke å dy meg.

Jeg kommer uansett til å tvinge på ham penklær altså, noe annet er uaktuelt. Men spørsmålet er om jeg vinner kampen med "bunaden". Han går mer enn gjerne i sine utslitte joggebukser uansett tilstelning nemlig.

Gammel 15-05-09, 22:38   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Min jentunge har hatt samme bunad på seg siden hun var to, hun også. Hun går riktignok ikke i sjuende, men er nå 7 1/2 år og 135 cm høy. Bunaden er sydd om flere ganger, og i år er den i knappeste laget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 22:42   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min jentunge har hatt samme bunad på seg siden hun var to, hun også. Hun går riktignok ikke i sjuende, men er nå 7 1/2 år og 135 cm høy. Bunaden er sydd om flere ganger, og i år er den i knappeste laget.

Er det mulig altå? Jeg innrømmer at jeg ikke har peiling på bunad for det har jeg aldri hatt råd til å skaffe meg, men jeg synes jeg var god som klarte å "strekke" samme festdrakta til mellomsøster slik at hun brukte den på sin første, andre og tredje 17. mai jeg. Da svømte hun i den det første året, den passet fint det andre året og var for liten tredje året.

Gammel 15-05-09, 22:45   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta mi bruker sin for 3.året på rad. Mamma sydde den helt ned nå, så den ble helt fotsid. Så, da passer den iallfall neste år også, og kanskje året etter. Veldig praktisk.

Gammel 15-05-09, 23:22   #6
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min også. Nå er hun bare fire foreløpig da, men forkledet er nesten dobbelt fremdeles, det er masse å legge ut både nedover og i bredden på livet, og nederst på skjørtet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.