Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg bruke disse skoene til kjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 20:25   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke disse skoene til kjole?

Personlig synes jeg disse er finere selv om de er litt grovere enn 'pene ballerinasko'. Ingen kan få mine ben ned i en blank ballerina med sløyfe.

Men jeg tror nok ikke at jeg hadde valgt disse skoene heller, men synes det er helt OK at andre velger sånne sko.

Gammel 16-05-09, 20:49   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Personlig synes jeg disse er finere selv om de er litt grovere enn 'pene ballerinasko'. Ingen kan få mine ben ned i en blank ballerina med sløyfe.

Men jeg tror nok ikke at jeg hadde valgt disse skoene heller, men synes det er helt OK at andre velger sånne sko.

Enig. Jeg liker ikke så godt slike "klassiske" sko. Det er bare ikke meg. Jeg reagerer ikke på at andre liker smale, spisse sko med høy hæl, men personlig synes jeg det er penere med den type sko som vist i HI.

Så jeg liker litt røffe sko til kjole, enten det er til hverdag eller fest. Kanskje ikke så overraskende at jeg var stor på kjole/skjørt og armyboots for lenge siden?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:52   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Så jeg liker litt røffe sko til kjole, enten det er til hverdag eller fest. Kanskje ikke så overraskende at jeg var stor på kjole/skjørt og armyboots for lenge siden?

:mimrer til 80-tallet: Tyllskjørt og Dr. Martens.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:49   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

:mimrer til 80-tallet: Tyllskjørt og Dr. Martens.

Så tidlig ute du var, da! :etternøler:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:53   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Så tidlig ute du var, da! :etternøler:

:dulter:
Jeg tror jeg fikk mitt første par i '91 eller no. Og det har blitt flere par etter den tid.

Gammel 16-05-09, 20:52   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg b ruker mye røffe sko til kjole, men ikke i bryllup. Det er fest.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:23   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg b ruker mye røffe sko til kjole, men ikke i bryllup. Det er fest.

Hvor står det at røffe sko ikke kan brukes til fest?
Dersom smoking eller mørk dress er oppgitt som kleskode, så skjønner (til og med) jeg at man har et antrekk de færreste ville brukt de skoene til.
Men ellers kan man vel pynte seg slik at man sjøl føler seg pyntet? Det er ingen opplagt sannhet at slike sko ikke er pyntet nok til fest sjøl om du ikek synes det, vel?

Gammel 16-05-09, 22:30   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hvor står det at røffe sko ikke kan brukes til fest?
Dersom smoking eller mørk dress er oppgitt som kleskode, så skjønner (til og med) jeg at man har et antrekk de færreste ville brukt de skoene til.
Men ellers kan man vel pynte seg slik at man sjøl føler seg pyntet? Det er ingen opplagt sannhet at slike sko ikke er pyntet nok til fest sjøl om du ikek synes det, vel?

Jeg snakker kun ut i fra hva jeg selv mener. Gjør ikke alle det?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:48   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg snakker kun ut i fra hva jeg selv mener. Gjør ikke alle det?

Hvis du gjør det, så. Jeg syntes det ut fra innleggene dine framsto som "Det gjør man ikke!", men da misforsto jeg det.

Gammel 18-05-09, 21:11   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Hmm. Veldig delte meninger dere har. For min del har jeg ikke bestemt meg enda, og får vel tenke litt på det. Om jeg velger å bruke de, så vet jeg ut i fra denne tråden at det finns flere som kunne gjort det samme Jeg er enig i at man skal pynte seg i bryllup, men jeg stiller ikke opp stivpyntet og i sko med høye hæler. Og siden foten min uansett ikke passer i smale spisse sko, så slipper jeg det Har et par uker på meg, og selv om jeg håper å slippe, så tar jeg kanskje enda en runde i skobutikkene.

Til dere som ikke syns jeg kan ha disse skoene
- Vis meg gjerne bilde av sko dere syns jeg kan bruke.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor har du forresten fått tak i kjolen?

Den er kjøpt hos Ødegaard dameklesbutikk. Ikke en butikk jeg vanligvis går inn i, men kjolen hang i vinduet, og siden jeg var på kjole-jakt, så gikk jeg inn å prøvde den. Kom ut med bærepose, og er veldig fornøyd med kjøpet mitt

Gammel 18-05-09, 22:02   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer jo selvfølgelig an på type bryllup, men er det vanlig tradisjonelt med mørk dress og lange kjoler, så synes jeg de er for hverdagslige.
Det er få anledninger der man skal stivpynte seg, og min personlige mening er at bryllup er en av dem. Dvs i mitt hode er det veldig pyntet kjole og veldig pensko, men jeg vet jo at mange ikke er komfortable med sånt og heller ikke er så opptatt av stivpynt i bryllup. Men, jeg synes ikke det passer seg med kjole og sko som jeg kunne gått med på jobb (kontor) eller i vanlig selskap.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:34   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefine sko, men kanskje mer til litt mindre formelle settinger?

Med utgangspunkt i brunt skinn, synes jeg at det finnes nettere skotyper jeg ville brukt i bryllup. Jeg er selv fan av robuste sko til de fleste anledninger, men noen ganger synes jeg det er mer "riktig" med sko som er mer pyntet.

Til denne kjolen _må_ du ikke ha høye hæler, det finnes mange finne sandaler som er mer enn pyntet nok med ankelremmer og andre detaljer. Hvis du, som jeg, har en så bred fot at mange sko rett og slett er for smale, kan du gå opp en str og bruke en korkhæl. Kjøp skinn som utvider seg, og tusle rundt i dem noen kvelder i forveien.

Kos deg i sommerbryllup, du blir mer en fin nok uansett hva du har på bena

Fra Eurosko:

Fra Din sko:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.