|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Dødshjelp
Denne tråden handler ikke om og støtte FRP's utspill eller ikke, men er en generell diskusjon om dødshjelp. Det at jeg er for aktiv dødshjelp under visse forutsetninger har ikke noe med at FRP har fremmet det forslaget nå. Her høres det ut som om du sidestiller det og være for aktiv dødshjelp med og være FRP-sympatisør. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man trenger selvsagt ikke å sympatisere med FRP for å være for aktiv dødshjelp. Jeg har heller fått inntrykket av at de færreste her inne støtter FRP. Men jeg trodde at de aller fleste i Norge var mot dette, og at det ville føre til at FRP mistet stemmer. Men det jeg sa, var at jeg ble overrasket over at det kan se ut som flere er for dette enn jeg trodde, og at FRP da ikke nødvendigvis vil miste stemmer på dette - og kanskje heller få stemmer.
Jeg skjønner at man ønsker en verdig avslutning på livet, men siden dette er snakk om så uklare grenser og at det fort kan bli til at denne grensen stadig blir flyttet så kan man ikke tillate dette, selv ikke for de som kanskje burde fått dette.
|
|
|
#3 |
|
awesom
|
Dulter hardt på denne.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: DødshjelpJeg har blitt klar over et par nye moment som jeg ikke tidligere har tenkt over.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: DødshjelpKom over denne lenken, skrevet at Stig Slørdahl, dekanus ved det medisinske fakultetet i Trondheim. Jeg synes spesielt biten med at smertelindring tydeligvis er bra i Norge er interessant.
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
Sv: DødshjelpDet er viktig at vi som er en del av helsetjenesten problematiserer standpunktet for aktiv dødshjelp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|