Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dødshjelp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 17:51   #1
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dødshjelp

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg er skremt over å se at det er så mange som støtter FRP's utspill. Jeg trodde at dette ville være noe som ville medføre at FRP ville miste stemmer. Men når jeg ser at det til og med er folk her inne som støtter forslaget, er det nok mange på landsbasis.

Denne tråden handler ikke om og støtte FRP's utspill eller ikke, men er en generell diskusjon om dødshjelp. Det at jeg er for aktiv dødshjelp under visse forutsetninger har ikke noe med at FRP har fremmet det forslaget nå. Her høres det ut som om du sidestiller det og være for aktiv dødshjelp med og være FRP-sympatisør.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 20:15   #2
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Denne tråden handler ikke om og støtte FRP's utspill eller ikke, men er en generell diskusjon om dødshjelp. Det at jeg er for aktiv dødshjelp under visse forutsetninger har ikke noe med at FRP har fremmet det forslaget nå. Her høres det ut som om du sidestiller det og være for aktiv dødshjelp med og være FRP-sympatisør.

Man trenger selvsagt ikke å sympatisere med FRP for å være for aktiv dødshjelp. Jeg har heller fått inntrykket av at de færreste her inne støtter FRP. Men jeg trodde at de aller fleste i Norge var mot dette, og at det ville føre til at FRP mistet stemmer. Men det jeg sa, var at jeg ble overrasket over at det kan se ut som flere er for dette enn jeg trodde, og at FRP da ikke nødvendigvis vil miste stemmer på dette - og kanskje heller få stemmer.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og den ene er den som ønsker å dø. Likevel er du for å ta bort selvbestemmelsesretten til en verdig avslutning for en som uansett kommer til å dø om få dager.

Jeg skjønner at man ønsker en verdig avslutning på livet, men siden dette er snakk om så uklare grenser og at det fort kan bli til at denne grensen stadig blir flyttet så kan man ikke tillate dette, selv ikke for de som kanskje burde fått dette.

Gammel 29-05-09, 17:57   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dulter hardt på denne.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 22:38   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt klar over et par nye moment som jeg ikke tidligere har tenkt over.

Saken har blitt enda vanskeligere, men jeg synes prinsipielt at når et menneske uten framtid har lidd nok, ikke orker mer, da skal det få slippe fra.

Gammel 05-06-09, 11:26   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom over denne lenken, skrevet at Stig Slørdahl, dekanus ved det medisinske fakultetet i Trondheim. Jeg synes spesielt biten med at smertelindring tydeligvis er bra i Norge er interessant.

Gammel 05-06-09, 23:12   #6
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kom over denne lenken, skrevet at Stig Slørdahl, dekanus ved det medisinske fakultetet i Trondheim. Jeg synes spesielt biten med at smertelindring tydeligvis er bra i Norge er interessant.

Det er viktig at vi som er en del av helsetjenesten problematiserer standpunktet for aktiv dødshjelp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.