Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage over at man er fattig, når man ikke er det

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 10:18   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er det!

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Nå ødelegger du hele tråden! Jeg synes det er veldig artig å lese tråder hvor PK-politiet snakker i kor.

Jeg ser poenget til Obelix også, selvfølgelig, når jeg har fått blåst litt på de ømme tærne mine.
Kanskje er det bare ekstra sårt akkurat nå og det er derfor jeg reagerer sånn på sånne uttalelser.
Mulig jeg legger vel mye mellom linjene i HI også, men det var et knapt formulert, faktafattig og lite nyansert innlegg.

Selvfølgelig, er hun alene og har mellom 6000 og 10 000 å bruke på seg selv, ville jeg nok sikkert ikke kategorisert henne som fattig jeg heller.
Men jeg følte det likevel legitimt å sette spørsmålstegn ved om HI var sikker på denne summen eller ikke før hun lot seg provosere av sin bekjent.

Det var vel mest de manglende nyansene i HI som fikk meg til å flekke tenner.

Gammel 29-05-09, 10:24   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det var vel mest de manglende nyansene i HI som fikk meg til å flekke tenner.

Nei, egentlig var det de unødvendige detaljene som irriterte deg. Spørsmålet var egentlig om det er greit å klage over at man har lite penger bare fordi man ikke kan kjøpe akkurat det man ønsker seg. De innledene detaljene var egentlig unødvendige, og det var de som fikk deg til å trigge. Hadde det vært enda mer detaljert ville det blitt ropt i kor om at man ikke skal oute bekjente (noe jeg for øvrig er veldig enig i).

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:25   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Spørsmålet var egentlig om det er greit å klage over at man har lite penger bare fordi man ikke kan kjøpe akkurat det man ønsker seg.

Og det er jo faktisk et interessant spørsmål.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:27   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei, egentlig var det de unødvendige detaljene som irriterte deg. Spørsmålet var egentlig om det er greit å klage over at man har lite penger bare fordi man ikke kan kjøpe akkurat det man ønsker seg. De innledene detaljene var egentlig unødvendige, og det var de som fikk deg til å trigge. Hadde det vært enda mer detaljert ville det blitt ropt i kor om at man ikke skal oute bekjente (noe jeg for øvrig er veldig enig i).

Ja, sannsynligvis.
Godt at det finnes mennesker som formulerer seg bedre enn meg på morgenkvisten.

Gammel 29-05-09, 10:32   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig var det de unødvendige detaljene som irriterte deg. Spørsmålet var egentlig om det er greit å klage over at man har lite penger bare fordi man ikke kan kjøpe akkurat det man ønsker seg.

Enig med Kanne her, og som Chanett også sier er dette et interessant spørsmål.

Siljemoren: Det er et interessant spørsmål du stiller her og som er uavhengig av hvordan man får pengene sine. Det er nok mange av oss som til tross for at vi har bosted, bil, nok mat og rent vann og alt det der som føler seg fattig når man ikke har råd til noe man har veldig lyst på.

(Tips til neste gang: Prøv å formuler det du tenkte på i en generell problemstilling, så blir det en bra debatt ut av det og ingen sinte og såre følelser)

Gammel 29-05-09, 10:38   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Siljemoren: Det er et interessant spørsmål du stiller her og som er uavhengig av hvordan man får pengene sine. Det er nok mange av oss som til tross for at vi har bosted, bil, nok mat og rent vann og alt det der som føler seg fattig når man ikke har råd til noe man har veldig lyst på.

Og bør man da klage over det? Til eventuelt hvem er det greit / ikke greit å klage over det til? Er det greit å kalle seg selv fattig fordi man ikke kan dra til London og shoppe? Hva er egentlig å klage?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:41   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og bør man da klage over det? Til eventuelt hvem er det greit / ikke greit å klage over det til? Er det greit å kalle seg selv fattig fordi man ikke kan dra til London og shoppe? Hva er egentlig å klage?

Det er jo dette med absolutt og relativ fattigdom som kan være relevant her. Det er vel en kjent sak at barn som er relativt fattige (altså de har nok mat og klær, men får for eksempel ikke vært med på sosiale aktiviteter med venner) kan få sosiale problemer.

Jeg skjønner at dersom man har mye mindre penger enn de rundt seg, så kan man føle seg fattig.

Gammel 29-05-09, 10:46   #8
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Enig med Kanne her, og som Chanett også sier er dette et interessant spørsmål.

(Tips til neste gang: Prøv å formuler det du tenkte på i en generell problemstilling, så blir det en bra debatt ut av det og ingen sinte og såre følelser)

Det skal jeg prøve og gjøre neste gang. Men jeg synest det også er vanskelig og skrive generellt om slikt som dette. Jeg høre jo på det hele tiden.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:49   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det skal jeg prøve og gjøre neste gang. Men jeg synest det også er vanskelig og skrive generellt om slikt som dette. Jeg høre jo på det hele tiden.

Men da kan du jo tenke etter akkurat hva det er som er irriterende. Er det at noen har egentlig nok penger men er utakknemlige? Er det at det er irriterende med folk som ikke greier å se det positive i ting? Eller er det irriterende fordi folk ikke har perspektiv her i landet lenger på hva som er trist og leit. Eller er det at vi har hatt det for godt for lenge. (Dette er ledende, men viktige spørsmål. :knegg) Og diskutere ut fra det. Du trenger ikke å nevne hun du kjenner i det hele tatt.

Nå skrev vi innlegg samtidig ser jeg. Se bort fra dette også da.

Gammel 29-05-09, 10:55   #10
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Men da kan du jo tenke etter akkurat hva det er som er irriterende. Er det at noen har egentlig nok penger men er utakknemlige? Er det at det er irriterende med folk som ikke greier å se det positive i ting? Eller er det irriterende fordi folk ikke har perspektiv her i landet lenger på hva som er trist og leit. Eller er det at vi har hatt det for godt for lenge. (Dette er ledende, men viktige spørsmål. :knegg) Og diskutere ut fra det. Du trenger ikke å nevne hun du kjenner i det hele tatt.

Nå skrev vi innlegg samtidig ser jeg. Se bort fra dette også da.

Om det er ledende spørsmål, ja kankje det.

Men jeg er nok mest irritert fordi det handler om at man egentlig har det godt. Mye bedre en mange her i landet. At man ikke klarer og forstå hva det virkelig vi si og være fattig, og ikke er takknemlig for det man har og se det positive.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.