Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker dere i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 09:42   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyker dere i folkemengder?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er en veldig hensynsfull røyker, men det er lov å røyke i landet vårt. Så lenge det er det så kan man ikke mene at røykere ikke skal få lov å tenne seg en røyk på uteserveringen når det er finvær? Man skal alltid ta hensyn til folk rundt seg, men å si at røykere ikke skal sitte ute på finværsdager er jo litt tøysete.
Hvis dette ikke var tull så blir jeg ikke veldig imponert.

Det blir kanskje sånn som med katten? Det er lov å ha katt, og det finnes mange hensynsfulle katteeiere. Å påstå at katten ikke skal få lov til å være ute er regelrett tøysete.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 09:47   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Siden når har det lønnet seg å røyke?

Jeg er en veldig hensynsfull røyker, men det er lov å røyke i landet vårt. Så lenge det er det så kan man ikke mene at røykere ikke skal få lov å tenne seg en røyk på uteserveringen når det er finvær? Man skal alltid ta hensyn til folk rundt seg, men å si at røykere ikke skal sitte ute på finværsdager er jo litt tøysete.
Hvis dette ikke var tull så blir jeg ikke veldig imponert.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir kanskje sånn som med katten? Det er lov å ha katt, og det finnes mange hensynsfulle katteeiere. Å påstå at katten ikke skal få lov til å være ute er regelrett tøysete.

Jeg stemmer for å fylle stasjonsvogna mi med katter og røykere og sette kursen mot Sibir.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:19   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hahaha, fantastisk (og egentlig ganske bra) sammenligning.

Gammel 31-05-09, 22:55   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir virkelig dårlig av røyk. Hele halsen sører seg sammen, det tettner til og jeg får problemer med å puste, jeg ligger over knærene og hoster mens jeg gisper etter luft. I flere timer etterpå sitter det tykt slim i halsen og jeg går og småbjeffer med min karakteristiske rallende hoste.

Jeg ønsker ikke røykere noe vondt, de har rett til å være ute like mye som meg. Men det plager meg at jeg må gå ut i regnet fordi den andre i busskuret plutselig fyrer opp en røyk. Det plager meg å måtte gå omveier for å unngå personer som røyker og det er forferdelig strevsomt å prøve å holde pusten hele veien inn på butikken eller kjøpesenteret.

Jeg synest røykerene har fått gjennomgå hardt de siste årene, jeg ville aldri tenkt på å forby røyking ute. Likevel, de plager meg veldig og jeg hadde håpt at deres adferd ikke stengte meg ute eller gjorde meg så dårlig.

Men å bli påtvunget passiv røyking på jobb har jeg liten toleranse for. Selv om røyken er stumpet og røykeren kommer inn så sitter ofte røyken i klærene såpass at det utløser en hostekule og tett hals hos meg.

Må legge til en fortelling fra en handletur på kjøpesenteret. Jeg måtte som vanlig forbi inngangspartiet der røykerene stod tett i duskregnet og tønnene utenfor oste av sigarettstumper. Jeg kaster meg inn dørene og hoster mens jeg gisper desperat etter luft. Da kommer det surt fra en eldre dame at jeg må holde meg for munnen når jeg hoster. Da klikket det for meg, og med en grumsete mannlig røst, surklende av alt slimet i halsen skjelte jeg henne ut etter noter. Her skal jeg få kjeft fordi røykerene utenfor prøver å ta livet av meg, nei det gikk jeg ikke med på.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.