Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å, blir så sinna! "Glemte" hund i bilen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 23:46   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å, blir så sinna! "Glemte" hund i bilen

Dette er helt klart en grusom hendelse, som helt klart burde vært unngått, og eieren bør få en solid ripe i lakken pga dette.

Men, kvalifiserer egentlig dette til å være en burde-ikke-ha-hund hendelse?

Jeg mener; det skjer jo dessverre relativt ofte at hunder, og andre dyr, omkommer pga menneskelige feil. Feil som så absolutt ikke burde skje, men som skjer.

Hunder har blitt skutt på jakt, fordi jegeren enten tok feil av hvilket dyr som var i bevegelse, eller at hunden sto i skuddlinja. Uforsvarlig jakting ja, men likefullt gode hundeeiere.

Hunder blir påkjørt og drept, fordi at eieren lar hunden gå løs. Unødvendig ja, men her også fullgode hundeeiere.

Hunder har også blitt festet i bånd til bilens hengerfeste, fordi at eieren skulle inn en kjapptur, og så ble hunden glemt, og eieren setter seg i bilen og kjører avgårde...
Helt utrolig og uakseptabelt, men jeg er også her sikker på at det er gode hundeeiere i de fleste tilfellene.

Så hva kvalifiserer egentlig til at man ikke burde hatt hund? Enkelt hendelser, uavhengige av hvor tragiske de er, eller rett og slett helheten av hundeholdet? Jeg mener det siste, og alt i alt, så føler jeg faktisk litt medfølelse med hundeeieren i saken her... IKKE pga at han glemte hunden i bilen, for det finnes det ikke medfølelse for, men fordi at han har mistet en kjær venn, pga en utilgivelig hendelse. Jeg vil tro at eier ikke har det godt med seg selv nå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:19   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Huff så tragisk!
Kan ikke forstå at mennesker kan la dyrene sine ligge i bilen med fare for overoppheting. Selv i kaldt vær sjekker jeg Tika når hun er i bilen. Lufter henne jevnlig og passer på at hun har det greit og slapper av. I fint vær står bilen i skyggen, men blir det varmt der også tar jeg henne ut. Hærregud! Hun er da et familiemedlem hun også, og jeg glemmer henne da ikke?!

Mennesker som gjør slike ting bør vurderes om de er egnet til å ta vare på en hund.

Jeg er også av den oppfatning at man venter til man er 110% sikker på hva man skyter på. Venter man ikke til man er sikker og skyter hunden sin, eller en annens, ja da er man ikke egnet til å jakte. For tenk om det var noe annet enn en hund man skøt i vanvare? Et menneske feks?

Gammel 02-06-09, 00:26   #3
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan være denne personen parkerte bilen i skyggen, i god tro om at det skulle holde. Så har han ikke tenkt på at sola faktisk ikke står på samme sted på himmelen hele tiden!
Dette unnskylder det ikke, men kan kanskje forklare det …?

Syns fremdeles dette er hårreisende, både dette og det å 'glemme' hunden i tilhelgerfestet.

Gammel 02-06-09, 07:44   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Tragisk! Men så dere på Oprah for en tid tilbake? Om en stresset småbarnsmor som glemte igjen sin 2 åring i bilen en hel arbeidsdag. Da hun kom tilbake til bilen hadde ungen kokt ihjel! Huden hadde begynt å skrelle av... Tragisk!

Gammel 02-06-09, 21:11   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Tragisk! Men så dere på Oprah for en tid tilbake? Om en stresset småbarnsmor som glemte igjen sin 2 åring i bilen en hel arbeidsdag. Da hun kom tilbake til bilen hadde ungen kokt ihjel! Huden hadde begynt å skrelle av... Tragisk!

Jeg så programmet og klarte ikke å hente frem noe sympati med moren. Selvfølgelig skjønner jeg at hun angret, var bunn fortvilet og skulle ønsket alt ugjort. Men barnet blir ikke levende igjen uansett hvor mye hun angret. Det er nok mange kriminelle handlinger som skjer ved uhell. Det endrer ikke alvoret i situasjonen at personen angrer dypt og inderlig. Iallefall ikke for den som har mistet livet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:38   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Men, kvalifiserer egentlig dette til å være en burde-ikke-ha-hund hendelse?

Selvfølgelig. Er du så sløv kan du jo bare ikke ha ansvaret for et levende vesen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.