Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er offentlig ansatte bortskjemte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 22:23   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvor i all verden jobber du?

Jeg er en av disse som på dugnad produserer ca 40% av den maten du spiser

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:36   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er lærer og har aldri ment at jeg har et mer stressende yrke enn andre. Det går i bølgdaler som alle andre yrker. Og med 14 års erfaring så er det jo mange ting som går lettere og bedre enn tidligere. Det jeg blir oppgitt over er at så mange som IKKE er lærere mener at vi bare har ferie.

Jeg innrømmer glatt at hadde det ikke vært for feriene så hadde jeg ikke giddet å være lærer, tror jeg da... Jeg trives veldig godt, men det er jo klart at feriene er en stor gulerot. Og det er veldig praktisk i forhold til barn.

Jeg tenker som deg. Klart jeg har det lettere nå med mange års erfaring på baken (bokstavlig talt ) enn da jeg var nyutdannet. Likevel kan jeg ikke huske at jeg slet spesielt da heller. (Sikkert fordi jeg ikke hadde barn da...) Jeg tenker også at feriene er en gulrot, men jeg er ikke hundre prosent sikker på at jeg hadde valgt annerledes om de forsvant. Jeg liker også variasjonen man har i læreryrket. Jeg har utrolig stor grad av selvbestemmelse, (mye mer enn jeg hadde da jeg jobbet i u.skolen iallfall) og det gir meg mye å jobbe med elevene. Jeg kan være oppriktig frustrert og forbannet på dem mange ganger, men jeg savner dem alltid og synes det er ganske trist siste skoledag når jeg vet at jeg kanskje aldri får treffe en del av dem igjen.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lages Helnøtt på dugnad?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:53   #3
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

???? den skjønte jeg ikke!

Gammel 05-06-09, 23:02   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

???? den skjønte jeg ikke!

Floksa er bonde. :forklarer:

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:13   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Floksa er bonde. :forklarer:

A-HA!

Men 26 kroner timen? Really?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 14:20   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

A-HA!

Men 26 kroner timen? Really?

Nei, det er vel rundt 14
Ikke så rart vi er en utdøende rase.
Når det gjelder å ha ungene med på jobb, så har jeg det, hver eneste dag.
Barselpermisjon er noe andre har.
Nå da sistemann ble født var jeg heldig å fikk 12 dager.
Da førstemann kom, hadde jeg en dag (ja EN dag).

Men jeg unner selvfølgelig andre alle rettigheter alt de får altså.
Ville bare nevne det for å bringe inn litt perspektiv

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:28   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er vel rundt 14
Ikke så rart vi er en utdøende rase.
Når det gjelder å ha ungene med på jobb, så har jeg det, hver eneste dag.
Barselpermisjon er noe andre har.
Nå da sistemann ble født var jeg heldig å fikk 12 dager.
Da førstemann kom, hadde jeg en dag (ja EN dag).

Men jeg unner selvfølgelig andre alle rettigheter alt de får altså.
Ville bare nevne det for å bringe inn litt perspektiv

Kunne nok hatt en egen tråd om dette. Og må innrømme at fremtiden til landets bønder skremmer meg. Ser selv hvordan landskapet gror igjen der jeg kommer i fra, rett og slett fordi ingen orker å satse på landbruk lenger. Det går ikke an å leve av det uten å ha en inntekt eller flere i tillegg. Min svigerinne fortalte at hun fikk kr 6,50 for en vær hun leverte til slakting for to tre år siden. Det kan ikke engang kalles en vits. Og fremtiden for norske småbrukere innebærer i hvertfall en tilværelse som minstepensjonister. Så hatten av for alle dere som fører norsk landbruk videre. Det er mer enn viktig. Så vi kan godt streike for større overføringer til landbruket. I så måte føler jeg at norske bønder også er statsansatte. Med pensjonsrettigheter. Noe å jobbe for kanskje Floksa?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:58   #8
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Høres ut som en bonde??

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.