Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Babybjørn bæresele, skadelig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 20:26   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Ser dere andre like mange fedre som bærer alternativt til babybjørn?

Jeg melder på nok en bærende småbarnsfar. Han bar så mye i MeiTai at da vi skulle ha en toddlerversjon måtte han få bestemme stoffet.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes ikke sjal og mei tai (eller patapum for den del) har vært noe bedre for rygg/skuldre enn Babybjörn. Jeg har ikke noen problemer med rygg/skuldre i utgangspunktet, da.

For meg som har kronisk bekkenløsning var det et hav av forskjell. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten sjal/MT. Men jeg brukte jo BB i 2001 da det bare fantes en versjon, jeg regner med at Active er bedre for den som bærer?

Jeg tror vi er biologisk konstruert for å bli båret, se på den jevne apeforelder og babyen. De klamrer seg fast på mage eller på rygg hos omsorgspersonen. Løft opp en nyfødt menneskebaby og se hvordan den trekker beina opp og spriker med dem. Men nå har vi litt mindre hår på kroppen, så da må vi ta i bruk sjal og seler og denslags...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.