Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Nei, har alltid vært veldig skeptisk til denslags. Og har opplevd helsekostbutikkdamer som vet null og niks om hvordan ting egentlig virker, men er villig til å prakke på deg hva som helst, for alt som er "naturlig" må jo være sunt. Dette har skjedd de gangene jeg har forvillet meg inn i helsekostbutikk for å kjøpe ett eller annet anbefalt barneprodukt som f.eks. solkrem. Den oppskrytte Dr. Hauschka-solkremen gikk rett i søpla her, den luktet så sterkt og vondt at jeg rett og slett ikke klarte å smøre ungen min med det. Helt naturlig, da. Ikke parfyme. 
FLUESOPP er fra naturen. Det betyr ikke at det er sunt å spise det.
Søsteren min utviklet struma som tenåring, etter å ha spist noe tang- og taregreier fra helsekostbutikk som var veldig "sunt" på den tiden.
Dersom betjeningen ikke kan sine saker så bør du gå ut igjen. Det finnes helsekostbutikker der betjeningen kan sine saker og baserer rådene sine på erfaring og kunnskap, men dersom de ikke kan noe og svarer deg med fjas er det like greit å gå ett annet sted.
Ang Hauscha sin solkrem så er det faktisk den eneste jeg tåler, så noe mildt må det være med den selv om den inneholder lukt (som så langt jeg kan lese kommer fra eteriske oljer og ikke parfyme).