Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Å steke kjøttkaker, kjøttboller osv. ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 23:15   #1
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å steke kjøttkaker, kjøttboller osv. ...

Kjøttkaker bruner jeg i stekepanne før jeg putter de i sausen for koking.

Kjøttboller rundsteker jeg en stund... om de er små blir de relativt raskt gjennomstekte, ellers har jeg dem i ovnen en stund. Karbonader bruner jeg på hver side før jeg putter dem i ovnen.

Gammel 16-06-09, 22:40   #2
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Kjøttboller rundsteker jeg en stund... om de er små blir de relativt raskt gjennomstekte, ellers har jeg dem i ovnen en stund. Karbonader bruner jeg på hver side før jeg putter dem i ovnen.

Akkurat slik gjør jeg det også

Gammel 16-06-09, 23:20   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:53   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Man trenger faktisk ikke å brune dem først før man har dem i ovnen. Jeg har prøvd begge deler og forskjellen er minimal altså. De blir knallgode i ovnen, selv uten bruning.

Har du dem i kraft i ovnen? Mye?

Gammel 01-06-12, 15:11   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruner kjøttkakene og hiver de i brunsaus og lar de stå der i 10-15min. Kjøttboller steker jeg på litt sterk varme i starten og så tar jeg ned tempen og lar de stå en stund mens jeg vipper de innimellom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.