Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beltestol i forsetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 22:26   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol i forsetet?

Men, hvis poenget er høyden på airbag'en, hva hvis barnet (under 140 cm) sitter i beltestol? Da kommer jo barnet høyere opp? Altså, jeg har ikke tenkt å gjøre noe uforsvarlig og gjør det heller ikke og blablabla, jeg bare er nysgjerrig.

Og så lurer jeg på om det er tryggere å sitte i baksetet enn i forsetet når det ikke er airbag. Beltestol (med 130 cm barn oppi) begge deler.

Gammel 16-06-09, 22:32   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men, hvis poenget er høyden på airbag'en, hva hvis barnet (under 140 cm) sitter i beltestol? Da kommer jo barnet høyere opp? Altså, jeg har ikke tenkt å gjøre noe uforsvarlig og gjør det heller ikke og blablabla, jeg bare er nysgjerrig.

Som du ser av sitatet mitt lenger opp, så sier Trygg Trafikk at det likevel ikke er godt nok, selv om barnet sitter på pute.

Sitat:

Og så lurer jeg på om det er tryggere å sitte i baksetet enn i forsetet når det ikke er airbag. Beltestol (med 130 cm barn oppi) begge deler.

Det skal være hipp som happ. Trygg Trafikk sier i alle fall at det ikke finnes noen mer eller mindre sikre seter i bil, med mulig unntak for midten bak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:42   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Men hvor går egentlig grensa? Min snart 7 åring er over 130 høy og 30 kg. Stor og robust gutt med andre ord, kan han sitte i beltestolen foran en sjelden gang?

Eneste gangen det eventuellt vil være aktuellt er når jeg skal frakte noe og trenger å legge ned baksetene. Har ikke gjort det hittil og ser ikke for meg at jeg gjør det i nærmeste fremtid, men når er de eventuellt store nok?

Og et tilleggsspørsmål, grensa på beltestolen sier 36 kg. Jeg ser for meg at minsten passerer den vekta før jeg kommer til å være bekvem med å kutte ut setet, er det en sikkerhetsmessig grense eller er det bare en øvre standardgrense de har satt?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:01   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det skal være hipp som happ. Trygg Trafikk sier i alle fall at det ikke finnes noen mer eller mindre sikre seter i bil, med mulig unntak for midten bak.

Men i sitatet du har limt inn fra Trygg Trafikk lenger oppe står det at barnas plass er bak? :forvirra:

(Og forrige innlegget mitt ble skrevet lenge før det ble postet, det var ikke meningen å spørre om noe som allerede var informert om. )

Gammel 16-06-09, 23:04   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men i sitatet du har limt inn fra Trygg Trafikk lenger oppe står det at barnas plass er bak? :forvirra:

Ja, jeg ser det, og det skurrer egentlig med ting jeg har lest hos Trygg Trafikk tidligere. Da er det sikkert på tide å sende dem en e-post igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:25   #6
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser at du har slettet alle innleggene dine Honda, men de ligger igjen i sitat; Hvorfor så sint? Spør du her inne må du tåle å få svar. Hvis barna dine ender opp i en bilulykke hvor en av dem blir hardt skadet eller verre pga airbagen, tror jeg ikke det er oss du vil være sinte på lengre. Har man fått barn, må man ta ansvaret for sikkerheten deres med på kjøpet. Og da gjør man det man kan for å beskytte dem.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.