|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Audacious
|
Sv: Beltestol i forsetet?Men, hvis poenget er høyden på airbag'en, hva hvis barnet (under 140 cm) sitter i beltestol? Da kommer jo barnet høyere opp? Altså, jeg har ikke tenkt å gjøre noe uforsvarlig og gjør det heller ikke og blablabla, jeg bare er nysgjerrig.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Beltestol i forsetet?
Som du ser av sitatet mitt lenger opp, så sier Trygg Trafikk at det likevel ikke er godt nok, selv om barnet sitter på pute.
Det skal være hipp som happ. Trygg Trafikk sier i alle fall at det ikke finnes noen mer eller mindre sikre seter i bil, med mulig unntak for midten bak. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Beltestol i forsetet?Men hvor går egentlig grensa? Min snart 7 åring er over 130 høy og 30 kg. Stor og robust gutt med andre ord, kan han sitte i beltestolen foran en sjelden gang?
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Men i sitatet du har limt inn fra Trygg Trafikk lenger oppe står det at barnas plass er bak? :forvirra:
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Ja, jeg ser det, og det skurrer egentlig med ting jeg har lest hos Trygg Trafikk tidligere. Da er det sikkert på tide å sende dem en e-post igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beltestol i forsetet?Jeg ser at du har slettet alle innleggene dine Honda, men de ligger igjen i sitat; Hvorfor så sint? Spør du her inne må du tåle å få svar. Hvis barna dine ender opp i en bilulykke hvor en av dem blir hardt skadet eller verre pga airbagen, tror jeg ikke det er oss du vil være sinte på lengre. Har man fått barn, må man ta ansvaret for sikkerheten deres med på kjøpet. Og da gjør man det man kan for å beskytte dem.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|