Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Varg Vikernes

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 14:08   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren

På egne meritter tåler den fortsatt å høres på den dag i dag. (Ser bort fra det våset han laget i fengsel.)

Kanskje jeg skal prøve igjen. Jeg vurderer han ikke opp mot annen musikk og hvilken innflytelse han har hatt på sjangeren.

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren

At fyren som lagde musikken var og meget mulig fortsatt er en tulling og et rasshøl er en annen sak. Skulle man kvitte seg med all musikk, kunst, litteratur osv. skapt av tullinger og rasshøl ville verdenskulturen vært rimelig mye fattigere.

Ja, jeg tenkte litt på det i stad, sånn generelt. Jeg mener at Burzum ble ulovlig i en periode, men husker ikke om det var reelt eller bare et rykte. Det har i såfall blitt reagert mye sterkere overfor ham, enn for andre musikere som har vært relativt onde.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har dere noe linker til saklig info om han? Femtenåringen påstår bare at "neida, V V er ikke nynazist". Han har lest biografien og sett dokumentarer, sier han, men jeg aner jo ikke hvilken vinkling disse har hatt. :skremt nå:

Kan du finne ut hvilke dokumentarer og biografier han har lest så skal jeg nok greie å grave frem korrekt info. Sier han noe om hvorfor han er fan? Er det musikken, ideologien, eller kultfenomenet tror du?

Den engelske Wikiteksten var for øvrig ganske utfyllende og god, så vidt jeg kunne se, og henviser til at Vikernes fremdeles har nazistiske tekster på hjemmesiden sin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.