|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Ja, bare du ikke kaller de dumme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Mother of Dragons
|
Dette er fra en tråd hvor folk glatt innrømmer at det er fordommer, så det synes jeg er greit.
Denne var usaklig og fordomsfull, det er jeg helt enig i, men det kom det kommentarer om i tråden også. Ikke ensidig eller godtatt hetsing som jeg ser det.
Og det er jo faktisk helt korrekt og realistisk. Det er vanskelig å argumentere for at det ikke finnes flere fremmedfiendtlige blant Frp-velgere enn i andre partier altså. Det er jo et av hovedtemaene for Frp.
Dette er en personlig mening og heller ikke hetsing, ikke noe verre enn at en Frp-er sier at SV-ere er naive.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 18-06-09 kl 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Passiv
|
Det er fremdeles ikke en politisk mening å hevde at de som stemmer FrP har personlighetstrekk som grenser til det abnormale. Jfr det at Frp-ere visstnok voldtar og dreper som det blir referert til. |
![]() |
![]() |
#145 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Det står IKKE at frp-ere voldtar og dreper. Det står at blant de som voldtar og dreper er det overvekt frp-velgere. Det blir en helt annen betydning slik jeg leser det. |
![]() |
![]() |
#146 |
This is normal!
|
Ok, du lo ikke av han med liten penis, men du sier på et åpent forum at menn med en "minimal penis" ikke tiltaler deg. Jeg synes ikke det er så veldig mye bedre enn de som henger ut eller gjør narr av FrP-velgere. Tvert i mot.
![]() |
![]() |
#147 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Bytt ut "Frp'ere" med "muslimer", så vil nok flere se hva som reageres på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Mother of Dragons
|
q.e.d.
![]() |
#150 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øy! Kom til ro!
![]() |
#151 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Du mener kanskje at mange muslimer i likhet med FrP-sympatisører også reagerer negativt på at noen ikke godtar alt de selv mener og står for uten videre? Og at representanter for begge grupper i slike tilfeller gjerne reagerer ved å syte og klage noe hemningsløst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Mother of Dragons
|
Nei, du demonstrerte hvor lite saklige de som forsvarer Frp pleier å være. Først så kommer du med en helt usaklig sammenligning og så sier du selv at det faktisk er en viss forskjell. Så hva var vitsen med det oppgulpet der?
![]() |
#153 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#154 |
This is normal!
|
De spiller sikkert golf også.
![]() |
![]() |
#155 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#156 |
Deltidsmamma
|
Jeg skulle også ønske at det var noen som tok debatten på ordentlig vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
This is normal!
|
Ja, tenk at så mange kloke, empatiske mennesker har klart å samle seg på ett sted! Jeg
![]() |
![]() |
#158 |
Passiv
|
Sikkert fordi de er hårsåre og blir irrasjonelle. Jeg sympatiserer ikke med Frp, men kan jo leke djevelens advokat. Du mener at Frp-velgere er dumme eller egoister. Jeg tror den jevne FrP-er vil hevde at sosialistene og forsåvidt også de andre borgerlige partiene er dumme og naive når man kommer til kriminalpolitikken. Overgrep mot barn får latterlig lave straffer i Norge. I går var det en sak i media hvor et barn ble dømt til å betale saksomkostningene til sin egen overgriper. Slikt vekker selvfølgelig reaksjoner uavhengig av politisk overbevisning, men hvor er justisministeren som bør gå ut i media og skjelle ut lagmannsretten? Tausheten fra øverste politiske myndigheter skaper et inntrykk av at dette ikke er viktig å ta tak i. Det ville definitivt ikke skjedd med Frp ved makten. |
![]() |
![]() |
#159 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Nå er det visst noen her som er pekt ut som frp-er da ser jeg. |
![]() |
![]() |
#160 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja? Jeg snakket vel om homofil adopsjon og FrP-sympatier. Begge deler er selvvalgt. (Å være homofil er ikke det, men valget om barn er.) At jeg personlig synes det første eksempelet er mer forståelig enn det andre, har ingenting med saken å gjøre. Diskusjonen gikk vel på hvorvidt det var OK å hetse grupper av mennesker eller ikke? (I alle fall gjorde den det i går kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|