Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 20:20   #141
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det du sier er altså at det er greit å le av andres kropp (ikke selvvalgt egenskap), men ikke andres politiske meninger (selvvalgt egenskap)?

Ja, bare du ikke kaller de dumme.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:25   #142
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den hetsen av FRP-velgere som framkommer her er vel langt fra personifisert???

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:26   #143
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Har tittet litt gjennom noen tråder for å se om det bare er et inntrykk jeg har. Det er nemlig slik at jeg vet at det er FrP politikere her inne og jeg må si at jeg selv reagerer på at det er mulig for en meget oppegående brukermasse å stigmatisere mennesker på grunn av partitilhørighet.

Søket og den korte jakten brakte følgende:
Hvor mye galt kan en FrP-regjering gjøre?
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=68141&highlight=fremskrittspartie t%2C

http://www.foreldreportalen.no/forum...ittspartiet%2C

Sitat:
Om man skulle begi seg ut på prosjekt avskaffe FrP fordommer, da sliter man. De blir rett og slett bekreftet for ofte.

Ja, selvsagt FrP. Kunne jo ikke vært noen andre. No way!

Dette er fra en tråd hvor folk glatt innrømmer at det er fordommer, så det synes jeg er greit.

FrP, et parti fullt av bad guys?
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=10607&highlight=fremskrittspartie t%2C

Sitat:
Frp er et parti for sosiale tapere

Denne er usaklig, men ikke spesielt hetsende

Sitat:

Er det morsomt at Frp-medlemmer voldtar og dreper?

Denne kommentaren er tatt helt ut av sammenhengen, det var en kommentar til at noen hadde hatt rar smileybruk, at de hadde brukt lattersmileyer.

Sitat:

det er desverre en overvekt av FRP`ere som driver med voldtekter/utnytting av mindreårige/drap osv osv.

Dette skriver seg vel fra en undersøkelse av mediasaker hvor man fant at halvparten av sakene hvor politikere var blitt straffedømt så var halvparten FRP-politikere. Så ikke korrekt tolkning av denne undersøkelsen, den sier ikke noe mer enn hva som blir omtalt i media, men heller ikke hårreisende hetsing.

Sitat:

Er kanskje en del her inne som burde vært Frp'ere hvis dere virkelig er så fordomsfulle...Lenge leve dobbeltmoralen

Dette er en kommentar fra en av de forsvarer Frp, og faktisk ikke uttrykk for hetsing men kun elendig argumentasjon og uklar mening.

Sitat:

er bare til glede for oss som synes at FrP er noen tullinger allerede

Den hele setningen er
Men det er nok som Bina - slike undersøkelsen øker bare trassen, og er bare til glede for oss som synes at FrP er noen tullinger allerede...
Den gikk altså på den undersøkelsen hvor man fant ut fra mediaomtaler (uten at det trenger å bety all verden) at FrP-politikere var overrepresentert. Dette synes jeg faktisk ikke er hetsing i det hele tatt.

[/quote]

Sjokkert (rasisme foran unger)
http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=39650&highlight=fremskrittspartie t%2C

Sitat:

Ikke rart dere gikk, sikkert FrP-folk

Denne var usaklig og fordomsfull, det er jeg helt enig i, men det kom det kommentarer om i tråden også. Ikke ensidig eller godtatt hetsing som jeg ser det.

Sitat:

Jeg har ikke sagt at alle som stemmer FrP er rasister. Jeg mener bare det er større sjanse for at en som sier slike utsagn er FrP-velger.

Og det er jo faktisk helt korrekt og realistisk. Det er vanskelig å argumentere for at det ikke finnes flere fremmedfiendtlige blant Frp-velgere enn i andre partier altså. Det er jo et av hovedtemaene for Frp.

Sitat:

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med politisk rasist, men fordommer mot FrP-velgere, ja det har jeg, men jeg gir vel FrP-folk en sjanse på lik linje med alle andre

Dette er en personlig mening og heller ikke hetsing, ikke noe verre enn at en Frp-er sier at SV-ere er naive.

Som sagt: Jeg synes du har klippet ut sitater temmelig unyansert.

En personlig mening fra meg er at jeg mener fullt og fast at de som stemmer Frp er enten dumme eller egoistiske. Det gjør jeg ut fra eksempler som tanken om flat skatt da som Frp er for. Om det skal bli innført så blir skatteprosenten omtrent 38%. Så om man synes at det er en god idé at alle skal betale denne prosenten så er man enten dum som ikke har skjønt at den blir så høy, eller egoistisk fordi man tjener så godt at man får mindre skatt. Og så videre og så videre.

Jeg er heller ikke spesielt PK og har ingen hemninger med å omtale meninger som jeg synes er idiotiske som nettopp det. (jfr enhver vaksinetråd) Derimot så greier jeg alltid å sette pris på saklige kommentarer også når jeg helt og fullstendig uenig. Det gjelder svært mange brukere her.

Men jeg har faktisk til gode å se et eneste godt og velformulert innlegg for Frp sin politiske linje, i hvert fall her på FP. Og det er vel derfor det ser så ensidig ut. Det er feige lag rett og slett.

Sist redigert av Esme : 18-06-09 kl 20:31.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:28   #144
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det du sier er altså at det er greit å le av andres kropp (ikke selvvalgt egenskap), men ikke andres politiske meninger (selvvalgt egenskap)?

Det er fremdeles ikke en politisk mening å hevde at de som stemmer FrP har personlighetstrekk som grenser til det abnormale. Jfr det at Frp-ere visstnok voldtar og dreper som det blir referert til.

Jeg mener ikke at det er ok å le av andres kropp, det jeg har sagt er at en mann med minimal penis ikke ville tiltale meg, ikke ville jeg ledd av ham heller skal jeg si deg.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:54   #145
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det står IKKE at frp-ere voldtar og dreper. Det står at blant de som voldtar og dreper er det overvekt frp-velgere. Det blir en helt annen betydning slik jeg leser det.

Ikke "Av hundre frp-velgere så er en tredel kriminelle", men heller "av hundre kriminelle så er en tredel frp-ere". Dette er jo tolkning av statistikk - det er ikke hetsing.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:55   #146
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener ikke at det er ok å le av andres kropp, det jeg har sagt er at en mann med minimal penis ikke ville tiltale meg, ikke ville jeg ledd av ham heller skal jeg si deg.

Ok, du lo ikke av han med liten penis, men du sier på et åpent forum at menn med en "minimal penis" ikke tiltaler deg. Jeg synes ikke det er så veldig mye bedre enn de som henger ut eller gjør narr av FrP-velgere. Tvert i mot.

Og bare så det er sagt: Jeg har sikkert skrevet i en eller annen tråd at jeg har fordommer mot de som stemmer FrP, og det kan godt hende jeg har sagt at jeg ser på de som egoistisk og lite empatisk. Ut fra partiprogrammet til FrP, uttalelser fra ledelsen og FrPs standpunkt i diverse saker mener jeg å ha belegg for meningene mine også.

Gammel 18-06-09, 20:59   #147
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Bytt ut "Frp'ere" med "muslimer", så vil nok flere se hva som reageres på?
Ja, den ene bekjenner seg til et politisk parti, den andre til en religion, så en viss forskjell er det vel.

Men, jeg tror heller ikke det er så mange som kjenner Frp ut og inn her, jeg ser mere folk som meg, som er litt spørrende, og ikke har lest partiprogrammet, så faktaopplysninger mot Frp er greit nok/opplysende. Men det er jamen meg mye annet om Frp her også.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:05   #148
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

bytt ut "frp'ere" med "muslimer", så vil nok flere se hva som reageres på?
Ja, den ene bekjenner seg til et politisk parti, den andre til en religion, så en viss forskjell er det vel.

q.e.d.

Gammel 18-06-09, 21:07   #149
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

q.e.d.

Så religion står i en særstilling?

*Får flashback til hijab i politiet - tråden.*

Gammel 18-06-09, 21:08   #150
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vet en ting til som vi hetser. Og der går vi lenger enn ved frp-ere.

De som liker franske biler. De får verre karakteristikker.

Øy! Kom til ro!

Ellers stemmer jeg Frp mot deg.

Gammel 18-06-09, 21:12   #151
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Bytt ut "Frp'ere" med "muslimer", så vil nok flere se hva som reageres på?

Du mener kanskje at mange muslimer i likhet med FrP-sympatisører også reagerer negativt på at noen ikke godtar alt de selv mener og står for uten videre? Og at representanter for begge grupper i slike tilfeller gjerne reagerer ved å syte og klage noe hemningsløst?

Ben "will grant you that one" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:14   #152
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Så religion står i en særstilling?

*Får flashback til hijab i politiet - tråden.*

Nei, du demonstrerte hvor lite saklige de som forsvarer Frp pleier å være. Først så kommer du med en helt usaklig sammenligning og så sier du selv at det faktisk er en viss forskjell. Så hva var vitsen med det oppgulpet der?

Hvorfor er det aldri noen gode argumenter for Frp-politikken som kommer?

Gammel 18-06-09, 21:14   #153
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vet en ting til som vi hetser. Og der går vi lenger enn ved frp-ere.

De som liker franske biler. De får verre karakteristikker.

Jeg foretrekker å hetse de som kjører audi. Særlig de som kjører A4. Jeg tror de stemmer Frp, drømmer om lavere bilpriser så de kan kjøpe A6, og være enda større drittsekker i traafikken.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:20   #154
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg foretrekker å hetse de som kjører audi. Særlig de som kjører A4. Jeg tror de stemmer Frp, drømmer om lavere bilpriser så de kan kjøpe A6, og være enda større drittsekker i traafikken.

De spiller sikkert golf også.

Er det lov å hetse de som spiller golf, eller kommer golfspillende moderatorer og rødprikker meg?

Gammel 18-06-09, 21:22   #155
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Du mener kanskje at mange muslimer i likhet med FrP-sympatisører også reagerer negativt på at noen ikke godtar alt de selv mener og står for uten videre? Og at representanter for begge grupper i slike tilfeller gjerne reagerer ved å syte og klage noe hemningsløst?

Ben "will grant you that one" Murphy

Er ikke du muslimelsker da??? Du var da mot forbud mot hijab i politiet??

:se folkens, jeg prøver å strekke en hånd ut og kommunisere på riktig nivå her:

Gammel 18-06-09, 21:24   #156
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg skulle også ønske at det var noen som tok debatten på ordentlig vis.
Men det blir som å etterlyse noen taleføre Israelvenner på et møte i Palestina-komiteen. Eller taleføre palestinavenner på et møte i MIFF.
Ja, jeg synes at forumet er så ensrettet.

Gammel 18-06-09, 21:25   #157
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Ja, jeg synes at forumet er så ensrettet.

Ja, tenk at så mange kloke, empatiske mennesker har klart å samle seg på ett sted! Jeg FP.

Gammel 18-06-09, 21:27   #158
Nebbia
Passiv

Standard

Sikkert fordi de er hårsåre og blir irrasjonelle. Jeg sympatiserer ikke med Frp, men kan jo leke djevelens advokat. Du mener at Frp-velgere er dumme eller egoister. Jeg tror den jevne FrP-er vil hevde at sosialistene og forsåvidt også de andre borgerlige partiene er dumme og naive når man kommer til kriminalpolitikken. Overgrep mot barn får latterlig lave straffer i Norge. I går var det en sak i media hvor et barn ble dømt til å betale saksomkostningene til sin egen overgriper. Slikt vekker selvfølgelig reaksjoner uavhengig av politisk overbevisning, men hvor er justisministeren som bør gå ut i media og skjelle ut lagmannsretten? Tausheten fra øverste politiske myndigheter skaper et inntrykk av at dette ikke er viktig å ta tak i. Det ville definitivt ikke skjedd med Frp ved makten.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:28   #159
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå er det visst noen her som er pekt ut som frp-er da ser jeg.
Så da kan vel jeg kanskje stå for saklig argumentasjon jeg da kanskje. Heh??

Men selv som nyerklært frp-er av Nebbia kjenner jeg at jeg sliter altså.

Kan jeg ikke heller fortelle om da bilen trodde jeg skulle drukne den en gang til?

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:31   #160
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du ser at det er en viss forskjell å ta et politisk valg og å være homofil eller alenemor?

Ja? Jeg snakket vel om homofil adopsjon og FrP-sympatier. Begge deler er selvvalgt. (Å være homofil er ikke det, men valget om barn er.) At jeg personlig synes det første eksempelet er mer forståelig enn det andre, har ingenting med saken å gjøre. Diskusjonen gikk vel på hvorvidt det var OK å hetse grupper av mennesker eller ikke? (I alle fall gjorde den det i går kveld. )

Jeg synes det er helt OK å si at Frp-ere er noen tullinger. (En del SV-ere også, forresten. ) Det hadde blitt utrolig kjedelig her inne hvis man skulle veie sine ord på gullvekt i frykt for å såre lesere som muligens kunne høre til den gruppen mennesker man ytrer seg negativt om. Noe av det morsomste ved hele FP er jo f.eks de utrolig mange sarkastiske kommentarene som dukker opp av og til. Poenget mitt var at jeg ikke helt skjønner hvordan det går an å være helt "bløt" ("Nei, stakkar, folk kan bli lei seg, man kan ikke skrive sånt" ) i den ene tråden for så å lange ut mot en annen gruppe mennesker i neste tråd. Vel skal man ikke blande tråder, men jeg blir litt når jeg leser slikt. Så lenge man er generell, og ikke går for mye på person, synes jeg man bare kan kjøre på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.