Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husk å ikke ha barn liggende/sittende i bilen i varmen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-09, 16:05   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

I dag gikk vi fra en sovende tiåring i bilen. Bakdøra og ei dør til åpen og bilen sto i carporten og i skyggen. Mange vil nok si at det er uansvarlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 16:55   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

I dag gikk vi fra en sovende tiåring i bilen. Bakdøra og ei dør til åpen og bilen sto i carporten og i skyggen. Mange vil nok si at det er uansvarlig.

Det er ikke sånn at alle mener det er uansvarlig fordi det er en bil, såvidt jeg har tolket folk her. Det er fordi man forlater de innelåst i varmen, kanskje i sola og i tillegg ikke selv vet hvor lenge de kommer til å bli borte, helt sikkert.

Hvorfor mener du at noen kan mene du var uansvarlig? Dere var hjemme, ikke sant?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 16:56   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er ikke sånn at alle mener det er uansvarlig fordi det er en bil, såvidt jeg har tolket folk her. Det er fordi man forlater de innelåst i varmen, kanskje i sola og i tillegg ikke selv vet hvor lenge de kommer til å bli borte, helt sikkert.

Hvorfor mener du at noen kan mene du var uansvarlig? Dere var hjemme, ikke sant?

Joda, vi var hjemme. Men jeg tolker veldig mange her (ikke bare i denne tråden) om at man aldri skal forlate barn i bilen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 17:00   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, vi var hjemme. Men jeg tolker veldig mange her (ikke bare i denne tråden) om at man aldri skal forlate barn i bilen.

Jeg tolker ikke folk her som så urimelige. Står man i skyggen, ikke risikere å bli heftet og har man dørene åpne, så er det vel ikke noe verre enn å sitte på terasssen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 18:10   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er uproblematisk å etterlate et barn i bilen så snart barnet er gammelt og forstandig nok til å ta seg ut av bilen på egen hånd ved behov. Jeg har ingen skrupler med å etterlate syvåringen min alene i bilen, hvis hun har lyst til det, for hun klarer fint å komme seg ut av bilen selv, om det blir ubehagelig varmt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 18:25   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er uproblematisk å etterlate et barn i bilen så snart barnet er gammelt og forstandig nok til å ta seg ut av bilen på egen hånd ved behov. Jeg har ingen skrupler med å etterlate syvåringen min alene i bilen, hvis hun har lyst til det, for hun klarer fint å komme seg ut av bilen selv, om det blir ubehagelig varmt.

Jepp. Seksåringen kan også fint få bli i bilen, sammen med treåringen. Begge to klarer lett å åpne dørene. Bikkja får ligge i bilen med bakdøren og vinduene på passasjerplassene åpne, hvis bilen står i skyggen. (Og kommer til å fortsette med det.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 18:31   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp. Seksåringen kan også fint få bli i bilen, sammen med treåringen. Begge to klarer lett å åpne dørene. Bikkja får ligge i bilen med bakdøren og vinduene på passasjerplassene åpne, hvis bilen står i skyggen. (Og kommer til å fortsette med det.)

Min nesten 7 åring og 3 åringen får sitte i bilen hvis jeg bare skal kjapt inn på butikken (ikke type Obs). Noen ganger ønsker de det. Eldstemann har ikke barnesikring på døra så han klarer å komme seg ut av bilen. Det er forøvrig ikke aktuelt i denne varmen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 09:50   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Da kan man trekke det enda lengre for å la det bli riktig ille, hva med de som setter barnevognen ute.....alene?

Nei, det er viktig å ikke bli hårsår og stole på sine egne burderinger. Jeg er helt sikker på at dere ikke utsatte barnet for fare jeg. Det er noe helt annet med små barn i en lukket bil, eller en hund. Et større barn vil tross alt være i stand til å komme seg ut. Når bilen i tillegg står i skyggen i en carport, hjemme på tunet, med dørene åpne, vel da kan det ikke sies å være en lukket bil.

Jeg har ikke bikkja med i bilen når det er så varmt som nå, det er ikke bra for pelsen min som er en typisk vinterhund og rustet deretter med pels.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.