Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Det er ikke alltid så lett, nei, men poenget mitt var å snu det du så lett nevnte om vinteren. Vi har riktignok hus, fyringsmuligheter og klær, og om sommeren har vi også hus, avkjølingmuligheter og klær vi kan ta av. Kjøleannlegg er riktignok dyre, men det er da virkelig strøm, ved, varmepumpe osv. også? Det finnes kalde hus, hus som trekker, vinduer som trenger en utskifting og kledning og isolasjon som trenger å byttes. Det koster ikke så mye å leske seg med kalde drikker, kjøpe ei bord- eller ståvifte. Å sitte med bena i kjølig vann har også en utrolig god effekt. Vi er aldri på stranden, det er det varmeste stedet jeg vet om, så den styrer vi unna.
Hvor mange måneder av året trenger man oppvarming, sammenliknet med hvor mange man trenger nedkjøling? Med tanke på hvor man skal legge pengene, mener jeg. Og hva gjør man når man ikke får temperaturen under 30 grader på jobben med lite klær og en diger vifte på fullt? Og drikker fire liter vann i løpet av få timer, og hodet likevel kjennes som om det skal sprenges?