Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hyttekjøp - er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 20:49   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttekjøp - er det verdt det?

Ja, det er verdt det. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og blir bare mer og mer glad for at vi slo til. Hytta er ikke stor, men mye terrasse og 1 mål tomt. Vi bruker hytta mye, nesten hver helg, men det er ikke slik at vi ikke kan reise andre steder pga hytta. Kriteriene våre for kjøp av hytte var max 2 timer reisevei og nærme sjøen. Vi bruker 75min hjemmefra og vi rusler ned til stranda på 6-7 min. Perfekt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:01   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja, det er verdt det. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og blir bare mer og mer glad for at vi slo til. Hytta er ikke stor, men mye terrasse og 1 mål tomt. Vi bruker hytta mye, nesten hver helg, men det er ikke slik at vi ikke kan reise andre steder pga hytta. Kriteriene våre for kjøp av hytte var max 2 timer reisevei og nærme sjøen. Vi bruker 75min hjemmefra og vi rusler ned til stranda på 6-7 min. Perfekt.

Du syns ikke det er langt å bruke 6-7 minutter til stranda? Blir det til at dere tar "dagstur" med sekk, mat og det hele ned til stranda, eller tar dere svippturer ned bare for å duppe kroppen og? Vi har vært så utrolig bortskjemte med hytte med bare få meter til bryggen, så de 5 minuttene vi måtte bruke ned til stranda her virket litt langt. (10 minutter når 2-åringen skulle gå selv.)

Gammel 05-07-09, 21:08   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Langt? Hehe, nei det er ikke langt i min målestokk. Det er en koselig skogsvei med mye spennende å se på underveis, bla. et lite vann med orm i. Vi pakker med oss mat, ja, det er flott strand der. Hadde det kun vært en brygge der, ville vi hatt hytte et annet sted.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:10   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Langt? Hehe, nei det er ikke langt i min målestokk. Det er en koselig skogsvei med mye spennende å se på underveis, bla. et lite vann med orm i. Vi pakker med oss mat, ja, det er flott strand der. Hadde det kun vært en brygge der, ville vi hatt hytte et annet sted.

Det høres helt knall ut.

Gammel 05-07-09, 21:31   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå snakker jeg kun utfra våre forutsetninger. Vi har hus med fem minutters rusletur til stranden, og da måtte jeg nok hatt en hytte nærmere stranden om jeg hadde giddet å bruke penger på det. Særlig om jeg skulle dele den med noen. Da må man avtale og bli enige om alt, og jeg er vel igrunnen den som liker å ha det på "vår" måte, og ikke bruke krefter å avtale at nå skal vi ha hytten, og dere da etc. Samt hva som skal gjøres, hvordan det skal se ut etc.

Nei, takke meg til frihet og kunne ta en hyttetur når vi vil, hvor vi vil fremfor å dele.

Gammel 05-07-09, 21:34   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det høres jo ut som at dere har råd både hus og hytte.

Vi hadde hytte og solgte den for 3 år siden for vi hadde altfor mye å gjøre på huset hjemme + at vi hele tiden skulle gjøre noe på hytta. Vi hadde ikke råd til å ha begge deler og hytta var gammel og vi ville ha mer komfort....
Nå begynte vi altfor tidlig med å skulle legge inn vann og kloakk der - noe jeg nå skjønner at vi burde ha ventet med.. men det er for sent å tenke på nå.

Jeg angrer veldig på at vi solgte den men allikvel er det deilig å kunne ha helt fri når vi har ferier og å dra sydover innimellom! Vi liker sånn ferie.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.