Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hyttekjøp - er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 21:05   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttekjøp - er det verdt det?

For noen år siden var vi rett ved å kjøpe hytte, vi var "overalt" og kikket. Men vi fant aldri "hytta". Hovedproblemet vårt er vel at jeg vil ha hytte ved sjøen, han på fjellet. Vi fant aldri en som passet for begge.

I dag er jeg ikke sikker på om jeg ønsker hytte lenger.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:50   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For noen år siden var vi rett ved å kjøpe hytte, vi var "overalt" og kikket. Men vi fant aldri "hytta". Hovedproblemet vårt er vel at jeg vil ha hytte ved sjøen, han på fjellet. Vi fant aldri en som passet for begge.

I dag er jeg ikke sikker på om jeg ønsker hytte lenger.....

Kjenner meg igjen. Vi kikket etter hytte i to år, ville ha hytte ved sjøen. Var på mengder med visninger, bød på et par, men fant egentlig ingenting vi virkelig ville ha (i vår prisklasse riktignok ). Så dro vi "bare for morroskyld" for å se på en hytte på fjellet. Den var ikke noe å ha på, men vi oppdaget tilfeldigvis en utbygger med tomter. Og en uke etterpå hadde vi kjøpt oss tomt. At vi skulle få oss hytte på fjellet hadde ingen av oss trodd, men vi elsker stedet

En times kjøretur hjemmenfra, skitrekk, flotte turløyper (både sommer og vinter), badevann fem minutt fra hytta.

Vi måtte riktignok lære oss at vi ikke trengte å være der hver helg og hver ferie, men når vi først klarte det, så gikk alt mye bedre. Jeg angrer ikke på at vi fikk oss hytte på fjellet, selv om jeg er vokst opp med hytte ved sjøen, og alltid har drømt om å ha det.

Gammel 06-07-09, 14:31   #3
iana
safariqueen

iana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

For meg høres det ut som om hyttekjøp absolutt er noe for dere. Og ut fra de kriteriene du skisserer ville jeg mene det er verdt det. Jeg er enig med de her som mener deling av hytte ikke er ideelt, men i og med at det er din mor det er snakk om er det kanskje en gunstig situasjon/ordning?

Mye arbeid og lite kos? Det kommer an på hva dere kjøper og hvor mye dere ønsker å legge i arbeidet med/på hytta. Strukturer arbeidet slik at du ikke føler dere jobber hver eneste gang dere er der.

Dette blir spennende - ønsker deg lykke til.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 14:38   #4
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

:abonnerer:

Vi er i samme tenkeprosess for tiden. Vi har veldig lyst på et sted som er "vårt". Vi vil gjerne slippe å pakke sammen alle tingene for hver gang vi reiser hjem, samt å slippe å lete på nettet for hver gang vi skal på hytteferie. Ser for meg at den roen vi kan finne på drømmestedet vil kunne oppveie det som må gjøres av vedlikehold.

Gammel 06-07-09, 17:32   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et sommerhus som har vært i familiens eie i 40 år nå.
Nå er det pappa som eier det, og deler med meg. Altså vi bruker det like mye begge to og jeg kommer til å overta det sammen med min bror etter hvert.
Det er klart det er litt vedlikehold men det koser jeg meg med. Jeg pusler rundt her hele sommeren, ordner i beddene, raker stranda som er 20 meter fra hagen, og alt annet småpussel. Deilig å pusle litt på kveldene synes jeg.
Stort vedlikehold som maling og oppussing gjør vi på høsten når sommeren er på hell. Da tar vi noen dugnadshelger.
Så tar vi en langhelg tidlig på våren og gjør klart for sommeren.
For meg er jobbingen absolutt verdt det, jeg har et sted å reise til hele sommeren og her storkoser jeg meg uansett vær.
Akkurat nå sitter jeg i godsofaen på hytta, titter litt på skjermen og litt ut av vinduet hvor jeg seg sjøen og båtene. Herlig.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 17:47   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Kjenner meg igjen. Vi kikket etter hytte i to år, ville ha hytte ved sjøen. Var på mengder med visninger, bød på et par, men fant egentlig ingenting vi virkelig ville ha (i vår prisklasse riktignok ). Så dro vi "bare for morroskyld" for å se på en hytte på fjellet. Den var ikke noe å ha på, men vi oppdaget tilfeldigvis en utbygger med tomter. Og en uke etterpå hadde vi kjøpt oss tomt. At vi skulle få oss hytte på fjellet hadde ingen av oss trodd, men vi elsker stedet

En times kjøretur hjemmenfra, skitrekk, flotte turløyper (både sommer og vinter), badevann fem minutt fra hytta.

Vi måtte riktignok lære oss at vi ikke trengte å være der hver helg og hver ferie, men når vi først klarte det, så gikk alt mye bedre. Jeg angrer ikke på at vi fikk oss hytte på fjellet, selv om jeg er vokst opp med hytte ved sjøen, og alltid har drømt om å ha det.

Kan jeg få spørre om hvor på fjellet dette er? Og hvor mye dere ga for tomt og bygge hytte på tomta...:drømmeromhyttepåfjellet:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.