|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Helt uvitenskapelig - om fett og karbohydrater
Hvor lenge da?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det varer nok ikke et døgn nei. Bare resten av kvelden. Neste morgen vil jeg absolutt ha frokosten min likevel
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er dette som blir litt problematisk for meg, denne fordømmelsen av fett fordi det er fett. Som myndighetene har indoktrinert oss med den følge at vi spiser mat som inneholder erstatninger for å få til samme konsistens, utseende osv., eller vi spiser mat som inneholder mer karbohydrater, ofte raffinerte karbohydrater. Det har aldri vært så mye fokus på fett som nå, og det har aldri vært så mange overvektige. Hvorfor? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Jeg er enig med deg, altså, ville bare påpeke at det at overvekt er et stadig økende problem antagelig er grunnen til at det har blitt så stort fokus på kalorier, og da i første omgang fett, som har veldig mye kalorier. (At overvektsproblemet har økt kraftig også etter at "fettbevisstheten" begynte å øke, er selvsagt også sant, og jeg er som sagt helt enig i at det er uheldig dersom fett oppfattes som det eneste problemet og karbohydrater som helt uproblematisk.)
|
|
|
#5 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Når begynte egentlig overvektsproblematikken i forhold til industrialiseringen av mat og matprodukter? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Joda, det høres vel og bra ut det, men så det nå noe med at fett ikke er fett også da... forskjellen på mettet og umettet og flerumettet og alt det der... (Og forskjellen på "i morderate mengder" og "overforbruk"...)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|