|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Jeg er ikke heller i fantasy-målgruppen, og kom ikke gjennom Ringenes Herre. (Ja, bare bli sjokkert!) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Er det juks å komme trekkende med fagbøker?
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Brødrene Karamasov. Jeg leste så lite om gangen at jeg kom utav det hele tiden. Jeg vet ikke helt om den blir tatt frem igjen. Bør jeg lese den?
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Ja! En gang du har tid til å lese litt lengre strekk om gangen.
|
|
|
#7 |
|
Quiet, please
|
Vindens Skygge var ikke dårlig, jeg blir bare så altfor lett distrahert hvis jeg kommer over en annen, skikkelig fristende bok.
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
både her og der
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?
Den har jeg grått meg gjennom flere ganger opp gjennom årene og leser den gjerne igjen. "Onkel Toms hytte" er en viktig bok for meg, jeg glemmer sted og tid og lever meg fullstendig inn i handlingen. Det er en god leseropplevelse for meg.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Jeg er selvpiner, og har jeg begynt på en bok, ja, da SKAL jeg lese den. Jeg er jo så redd for å Ta Feil og slutte å lese en bok som viser seg å være knall ...
|
|
|
#11 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som flere andre: Ulysses.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
|
|
|
#13 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er nok ikke den eneste som slet med motivasjonen gjennom "Tenkningens historie". Jeg skaffet meg den på lydbok og hørte på den i påskenferien mens jeg gikk på ski |
|
|
|
|
|
#14 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Ulysses av James Joyce - og det frister ikke å ta den frem igjen. Ikke engang om det er tomt for lesestoff. Da tar jeg heller frem en årgang av Tommy og Tigern |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks??? Sist redigert av Cascaye : 26-09-06 kl 20:36. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den..... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Jeg var innstilt på å levere blankt og konte, ettersom jeg hadde vært gjennom under halve pensum, så jeg hadde ikke tatt med matpakke eller noe. Men da jeg fikk oppgavene, så jeg at oppgave 1 (med veldig mange deloppgaver) var satt til å telle 40 %, og jeg så også at den bare tok for seg den delen av pensum jeg kunne, så da tenkte jeg at hvis jeg brukte dagen på den ene oppgaven og fikk til alt, så ville jeg akkurat greie å stå. Så en blanding av griseflaks og beregning, tenker jeg.
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?Det er to bøker jeg aldri har klart å fullføre.
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen....... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|