Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 09:17   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringenes Herre og diverse Harry Potter-bøker.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter. Jeg er ikke i fantasy-målgruppen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:33   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ringenes Herre gjør seg fabelaktig som film, men er dørgende kjedelig å lese rett og slett. Samme med Harry Potter.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

en av de som jeg har forsøkt flest ganger og ennå ikke har gitt opp håpet om å få lest, er Anna Karenina

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:40   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke heller i fantasy-målgruppen, og kom ikke gjennom Ringenes Herre. (Ja, bare bli sjokkert!)
Jeg har heller aldri orket å fullføre en bok av Jan Kjærstad. Sirkusbarn av John Irving har jeg begynt på tre ganger uten å få lest ferdig. Med årene har jeg blitt mye mindre innstilt på å presse meg gjennom bøker som ikke fenger etter de første 70 sidene.
Ulysses er vel igrunnen høyt på lista over bøker som ikke blir lest ut, men der kom jeg faktisk gjennom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 10:52   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det juks å komme trekkende med fagbøker? Jeg kom meg aldri lenger enn til kapittel 4 i pensumboken i atom- og kjernefysikk. (Jeg begynte på nytt fra begynnelsen flere ganger, men så snart jeg kom inn på kapittel 5, sa det stopp.) Heldigvis fikk vi en eksamen der oppgave 1 telte 40% og utelukkende omhandlet stoff fra de fire første kapitlene. Det beregnet jeg raskt at skulle utgjøre nøyaktig karakteren 4.0, og det gjorde det da også.

Gammel 26-09-06, 11:01   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brødrene Karamasov. Jeg leste så lite om gangen at jeg kom utav det hele tiden. Jeg vet ikke helt om den blir tatt frem igjen. Bør jeg lese den?

Vindens skygge og Forføreren er begge skikkelige godbøker, syns jeg. Så det så.

Gammel 26-09-06, 11:04   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Brødrene Karamasov. Jeg leste så lite om gangen at jeg kom utav det hele tiden. Jeg vet ikke helt om den blir tatt frem igjen. Bør jeg lese den?

Ja! En gang du har tid til å lese litt lengre strekk om gangen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:21   #7
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Vindens skygge og Forføreren er begge skikkelige godbøker, syns jeg. Så det så.

Vindens Skygge var ikke dårlig, jeg blir bare så altfor lett distrahert hvis jeg kommer over en annen, skikkelig fristende bok.
Forføreren er svinbra.
:nolos nikkedukke: :meloopers:

Gammel 07-10-06, 10:08   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt.

Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:18   #9
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mange bøker jeg ikke er blitt ferdig med - ennå iallefall. "Onkel Toms hytte" har jeg ikke lest ferdig. Den begynte jeg å lese i påska 85 og jeg gråt så mye at jeg ikke greide å se bokstavene. Husker at jeg klappet sammen boka og sa høyt til meg selv: "nei, dette kommer aldri til å gå" - og siden har jeg ikke prøvd å hardt.

Den har jeg grått meg gjennom flere ganger opp gjennom årene og leser den gjerne igjen. "Onkel Toms hytte" er en viktig bok for meg, jeg glemmer sted og tid og lever meg fullstendig inn i handlingen. Det er en god leseropplevelse for meg.

Gammel 26-09-06, 11:02   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er selvpiner, og har jeg begynt på en bok, ja, da SKAL jeg lese den. Jeg er jo så redd for å Ta Feil og slutte å lese en bok som viser seg å være knall ...

MEN - jeg ga opp Don Quijote. Makan til boooooooring lektyre skal man lete lenge etter. Jeg tror det må være noe med at jeg ikke tok humoren. Så jeg har kun lest utvalgte kapitler som jeg var pukka nødt til å lese til eksamen.

Dette er også grunnen til at jeg ikke engang åpner en Ringenes Herre-bok. Jeg VET at jeg ikke kommer til å like dem, men gjør jeg den tabben å begynne, så må jeg jo lese ferdig. Jeg likte ikke Ringenes Herre-filmene en gang, synes de var dørgende kjedelige. Jeg sier som Randall i Clerks 2: "Three movies of people walking."

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:04   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som flere andre: Ulysses.

Ellers: Tid for klage, tid for dans av Edvard Hoem.
Og en hel del andre også.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:27   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det juks å komme trekkende med fagbøker? Jeg kom meg aldri lenger enn til kapittel 4 i pensumboken i atom- og kjernefysikk. (Jeg begynte på nytt fra begynnelsen flere ganger, men så snart jeg kom inn på kapittel 5, sa det stopp.) Heldigvis fikk vi en eksamen der oppgave 1 telte 40% og utelukkende omhandlet stoff fra de fire første kapitlene. Det beregnet jeg raskt at skulle utgjøre nøyaktig karakteren 4.0, og det gjorde det da også.

I tilfelle kan jeg godt føye til "Tenkningens historie" I og II av Arnfinn Stigen Og ei tjukk rosa ei om differensialligninger og fourierrekker ... Men synes det kommer i en litt annen kategori.

Gammel 26-09-06, 11:44   #13
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

I tilfelle kan jeg godt føye til "Tenkningens historie" I og II av Arnfinn Stigen Og ei tjukk rosa ei om differensialligninger og fourierrekker ... Men synes det kommer i en litt annen kategori.

Du er nok ikke den eneste som slet med motivasjonen gjennom "Tenkningens historie". Jeg skaffet meg den på lydbok og hørte på den i påskenferien mens jeg gikk på ski

Eller slet jeg med Ulysses som så mange andre.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 11:50   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulysses av James Joyce - og det frister ikke å ta den frem igjen. Ikke engang om det er tomt for lesestoff. Da tar jeg heller frem en årgang av Tommy og Tigern

Harry Potter og Ringenes Herre har jeg aldri begynt på.
Harry Potter fordi jeg ikke følte meg akkurat i målgruppa da den første boka kom.
Ringenes Herre fordi det ikke tiltaler meg. Har heller ikke sett filmene - ferdig....

En bok jeg brukte mange forsøk på å få lest, var Jonas av Jens Bjørneboe.
Jeg var 16 år og det var tungt. Når jeg først fikk lest den, ble den enav mine absolutte favoritter, og det er en bok jeg leser om igjen og om igjen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:42   #15
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...

Sist redigert av Cascaye : 26-09-06 kl 20:36.
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:45   #16
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:02   #17
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Den har jeg lyst til å lese. Kan jeg kjøpe den av deg??

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:36   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...

Jeg var innstilt på å levere blankt og konte, ettersom jeg hadde vært gjennom under halve pensum, så jeg hadde ikke tatt med matpakke eller noe. Men da jeg fikk oppgavene, så jeg at oppgave 1 (med veldig mange deloppgaver) var satt til å telle 40 %, og jeg så også at den bare tok for seg den delen av pensum jeg kunne, så da tenkte jeg at hvis jeg brukte dagen på den ene oppgaven og fikk til alt, så ville jeg akkurat greie å stå. Så en blanding av griseflaks og beregning, tenker jeg. (Eksamen var heldigvis på et sted med kantine, så jeg fikk kjøpt meg mat og drikke, og fikk kaffe fra en studievenninne med stor termos.)

Gammel 02-10-06, 14:30   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er to bøker jeg aldri har klart å fullføre.
En av Linn Ullmann, husker ikke engang hva den heter, men tror kanskje det hadde noe med en linedanser eller noe. Drepende kjedlig i allefall.
Den andre er Hvita Brevis og er vel av Jostein Gaarder om jeg ikke er helt på bærtur (noe som forøvrig ikke er umulig)

Kom forresten på en til, husker ikke forfatteren og tittelen er noe med en eller annen muskk fra Finland...................... Bare tittelen er jo nok til å sovne av. (eller var det fakta om Finland???)

DaVinchi koden leste jeg på en kveld.
Boka jeg har brukt en evighet på og lest bare på trass er Halvbroren av Saaby Christensen. Den begynte bra for så å bli kjeeeeedelig.
Den boka sleit jeg skikkelig med.

Gammel 06-10-06, 16:36   #20
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen.......

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.