Sv: Tour de France!
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Det lukter brudd av dagens etappe. Det er 3 mil utforkjøring etter toppen, og det kan være et sjansespill for sammenlagtfavorittene å forsøke seg i dag. Begge fjellene i dag er monsterfjell, men det er lengden som gjør dem så tunge. De er ikke bratte nok til at Schleck eller Contador får utbytte av sin styrke. Jeg tipper sammenlagtfavorittene blir dratt opp siste bakke av et Astana-tog.
Bruddseier og status quo blant favorittene. I told you so. I morgen skjer det nok mer.
Om jeg skal spå morgendagen, tipper jeg vi får en reprise av Verbier hvor Andy Schleck og Contador stikker fra resten. Jeg tror både Klöden og Wiggins blir forbigått av minstemann Schleck. Jeg er fremdeles litt usikker på Armstrongs kapasitet, men hvis Armstongs tap var et reelt styrkeforhold og ikke bare en dårlig dag på jobben, er det fare for at Schleck også går forbi Armstrong. Le Mevel er en positiv overraskelse, men jeg tror han får det tøft med å henge med beste og blir nok forbigått av både storebror Schleck og Sastre. Nibali er også et stort utropstegn. Jeg tror han holder bedre en Le Mevel, men han skal få det tøft med å holde Schleck og Sastre bak seg.
Cadel Evans er årets store skuffelse. Jeg hadde også forventet at Roman Kreuziger og Kim Kirchen hadde vært høyere oppe på listen. Det var også overraskende at Tony Martin sprakk i dag. Han var god opp Verbier, så han likte nok ikke hviledagen, nei.
|