Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Har alle mennesker alltid livets rett?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 22:25   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle mennesker alltid livets rett?

Bare idioter sier at det å være innelåst 23 timer i døgnet er grei skuring.

Gammel 27-07-09, 16:20   #2
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Bare idioter sier at det å være innelåst 23 timer i døgnet er grei skuring.

Og veldig voksent argument. '

Hvis du gadd å lese det jeg skrev, så skrev jeg i forhold til mange andre land. Og det mener jeg fortsatt.

Jo, jeg vil gjerne sett at det norske rettsvesen ville innføre livsvarig fengsel, som faktisk betydde livsvarig fengsel, uten muligheter for permisjoner og tidlig løslatelse. Jeg er helt sikkert naiv (men å kalle andre i en diskusjon for idiot er barnslig, umodent og kranglete, og gjenspeiler bare den som skriver det), og menneskerettslig så er selvsagt livsvarig fengsel bedre. Men allikevel, når man har opplevd visse ting i livet, så tenker man at dødsstraff hadde vært passende.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 16:27   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Og veldig voksent argument. '

Hvis du gadd å lese det jeg skrev, så skrev jeg i forhold til mange andre land. Og det mener jeg fortsatt.

Jo, jeg vil gjerne sett at det norske rettsvesen ville innføre livsvarig fengsel, som faktisk betydde livsvarig fengsel, uten muligheter for permisjoner og tidlig løslatelse. Jeg er helt sikkert naiv (men å kalle andre i en diskusjon for idiot er barnslig, umodent og kranglete, og gjenspeiler bare den som skriver det), og menneskerettslig så er selvsagt livsvarig fengsel bedre. Men allikevel, når man har opplevd visse ting i livet, så tenker man at dødsstraff hadde vært passende.

Du er ikke naiv, bare veldig, veldig dum.

Gammel 27-07-09, 20:06   #4
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er ikke naiv, bare veldig, veldig dum.

Hurra for intelligens

Det er godt du er klok nok for oss begge da. Ellers ville nok verden vært et vanskelig sted. Heldigvis er vi dumme mennesker lykkelige, og ikke bare bitre og sure som sitroner.

Gammel 28-07-09, 13:19   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette er et veldig vanskelig spørsmål. Jeg velger nå å tro at et menneskes handlinger ikke er representativt for hele mennesket. De fleste er jo mer sammensatt enn det. Jeg kjenner jeg blir kvalm med tanke på hva enkelte mennesker har gjort, men jeg er nå ganske sikker på at jeg i de fleste tilfeller mener at det å drepe er feil likevel. Dødsstraff er jeg imot, livsvarig fengsel er jeg for. Mye av grunnen til det tror jeg er tanken om at å ta liv er feil uansett.

Gammel 27-07-09, 16:35   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

så tenker man at dødsstraff hadde vært passende.

Å drepe et annet menneske vil aldri bli passende.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 20:04   #7
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å drepe et annet menneske vil aldri bli passende.

Det er vel der diskusjonen ligger. Jeg mener det. Iblant er det rett å avslutte liv. I mine øyne har ikke alle livets rett. I dine ikke. Det er lov å mene forskjellig.

Gammel 28-07-09, 00:56   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel der diskusjonen ligger. Jeg mener det. Iblant er det rett å avslutte liv. I mine øyne har ikke alle livets rett. I dine ikke. Det er lov å mene forskjellig.

Nei, den dagen vi har muighet til å gjøre om en dødstraff som viste seg å være et justismord kan vi være enige om å være uenige, for da kan jeg se at andre kan mene dødstraff er rett. Intill den dagen er, vil det ALDRI være rett å drepe

Gammel 28-07-09, 09:38   #9
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

vil det ALDRI være rett å drepe

Selv ikke i nødverge? Hva om det stod mellom deg/barna dine og en som ville prøve å skade/drepe dere?

Gammel 28-07-09, 09:47   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Selv ikke i nødverge? Hva om det stod mellom deg/barna dine og en som ville prøve å skade/drepe dere?

Det ville fremdeles ikke være rett å drepe.
Man må ikke drepe for å forsvare seg.
Selv om det kan skje, og av og til skjer det.
Men det blir ikke rett av den grunn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.