Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 19:14   #32
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi var i parken for 3 år siden, samt nå i starten av juli. Jeg synes det på det jevne hadde tapt seg. Det var nå mye mer skittent, mye mer søppel, mye mer måker (og andre irriterende fugler) og en del ting som trengte bedre vedlikehold. Mange av automatene for å kjøpe drikke rundt om kring var tomme.

Spisestedene synes jeg er direkte dårlig, og samtidig merkelig. Det var vel også flere spisesteder tidligere mener jeg å huske. Det som jeg synes er litt merkelig er at man må på forskjellige steder for å få forskjellige ting. Skulle vi voksne spise pizza var det i hvert fall ikke på menyen noen barnepizzaer så vidt jeg kunne se, samt ikke mulig å få kjøpt pølser på pizzastedet. På vaffelsteder var pannekakene begynt å bli temmelig inntørka når vi var der. Prismessig er det jo heller ikke akkurat billig.

Vi var to dager og ungene likte seg for så vidt. Ingen av dem er spesielt Sabeltann-interessert og vi satset derfor ikke på showene. Ungene syntes heller ikke dyrene var så kjempeinteressant og det var mer karusellene... Det ble mer:
Meg: Se tigeren!
Ungene: Ja, tiger... Skal vi kjøre tømmerrenna en gang til nå?
Tømmerrenna og bob-banen var nok høydepunktet i parken for ungene...

Begynner man for vår del å regne på det med to dager i parken + mat, kjøring+mat, overnatting etc. så begynner det å blir såpass dyrt (er vel opp i mot 10 000 for de dagene, såklart har man da handlet litt andre småting også, men bare overnatting og inngang blir raskt opp i mot 6 000) at jeg lurer på om det ikke er mye annet vi kunne funnet på for ungene i ferien som de hadde syntes var ennå morsommere. Jeg tror i hvert fall våre unger hadde syntes det var morsommere med noen dager på Tusenfryd enn i Dyreparken. Det blir en del stress også når man skal bo 5 stk. på hotell e.l. i noen dager. Riktignok var bassenget på hotellet ganske stor stas for ungene. Det hadde nok vært morsomt for dem å dra i badedelen av parken, men med ei på rett over året også besøkte vi ikke den delen.

Rent folkemessig ble jeg overrasket over hvor lite folk det var der når vi var der nå. Mulig vi var der en uke før det store inntrykket av folk.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.