Sv: Ang. veldedige formål
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det er sikkert noen som gir ekstra når de får slike tiggerbrev. Redd Barna, Unicef, Leger uten grenser og de andre store organisasjonene er ganske proffe, så de ville neppe sendt ut slike brev om det ikke hadde lønnet seg.
Markedsføring er utrolig viktig for slike organisasjoner; det er effektivt, og de ville aldri klart å skaffe tilveie nok penger om de ikke hadde benyttet seg av ulike måter å gjøre seg gjeldende overfor gamle og nye givere på. Jeg klarer ikke hisse meg opp over at noen ber meg om å gi enda litt mer penger til folk som virkelig, virkelig trenger det. Særlig ikke når markedsføringen ikke er mer påtrengende enn at jeg kan kaste den i søpla. Mye, mye heller det enn at de ringer meg.
Jeg hisser meg naturligvis ikke opp over dette, men jeg synes det er unødvendig å sende slike brev til de som allerede er fastgivere. Jeg pleier som regel alltid å benytte meg av disse giroene jeg får fra f.eks. Redd Barna, og er naturligvis ikke imot slike brev, jeg synes det er bra at fokuset bare øker, og er glad for at jeg kan bidra med litt. Det var akkurat dette med å sende slike brev til fastgivere jeg synes er unødvendig.
Sist redigert av Skremmern : 25-07-09 kl 13:43.
|