Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor bør et barn ha både en mor og en far?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 09:37   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men se bort i fra kameraten min da.

Gi meg generelle grunner for at et barn bør ha både en mamma og en pappa i de sakene der det er mulig.

Gammel 26-09-06, 09:59   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men se bort i fra kameraten min da.

Gi meg generelle grunner for at et barn bør ha både en mamma og en pappa i de sakene der det er mulig.

Der det er mulig, mener jeg at et barn har godt av å ha begge foreldrene sine rundt seg!
Tenker bare på min egen familie. Ja, barna og jeg hadde klart oss uten min mann. Vi hadde overlevd. Men slik det er, kan min mann gi barna innspill i livet som jeg ikke kan. Han er den store, sterke mannen, som spiller fotball med dem, lekesloss med dem og sitter og har lange mannlige samtaler med dem.
Jeg er den som passer på at alt går rundt. At det er klær i skapet, mat på bordet og at leksene blir gjort.
Både min mann og jeg kunne byttet, og gjort hverandres ting, men ikke på samme måte.

Et barn som har en far(eller mor) som lever i beste velgående, men ingen kontakt vil alltid savne noe. Barnet VET at det er en person der ute som av div årsaker ikke vil være med barnet sitt. Det kan være en absolutt gyldig grunn, men for barnet vil det alltid se ut som om den forelderen ikke ØNSKER kontakt med barnet sitt.

Er en forelder død, kan da den forelder som lever, fortelle at pappa/mamma så gjerne skulle vært her, men slik er situasjonen. Det vil også være sårt for barnet, som også da vil føle seg sviktet, men på en helt annen måte.

Uansett hvilke situasjoner man kommer opp i i livet, må man være flinke til å prate med barna! ALLTID gjøre det som er best for dem, og vise dem tillit ved å være ærlig, men god mot dem!

Ja, barna kan klare seg uten en far eller mor, men det beste er å ha kontakt med dem begge.

(Og nå tenker ikke jeg på situasjoner der far eller mor kan være til fare for barnet.. Det er en annen diskusjon)

Gammel 26-09-06, 10:21   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn har godt av å ha voksne rollemodeller av begge kjønn. Og dersom det er mulig, burde foreldre i utgangspunktet selvfølgelig være to av disse.

Selv om rollene hjemme er likt fordelt; far lager mat og vasker hus, mor skifter dekk og klipper gresset, er det forskjell i måtene vi snakker og gjør ting sammen med barna.

Det er dessuten en selvfølge at barn skal få vite, og kjenne at jeg har to foreldre som bryr seg om, er glad i og stiller opp.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.