Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i India?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 23:00   #29
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i India?

Jeg har vaert i India, i det som ansees aa vaere den heller turistifiserte delen (The Golden Triangle: Dehli, Agra, Jaipur + tigerparken Rathambore). Dette var for ca. 8 aar siden.

Naa er jeg mor til en gutt paa 6. Vi har hatt han med oss til Indonesia, Thailand, Malaysia og Maldivene.

Jeg ville ALDRI reist med barn til India. Det er noe HELT annet.

Men for all del, gjör som du vil, og hvis du gjör det:
- Vi leide bil med sjaaför og fikk bil med sjaaför og guide, og skjönte etterhver at det er dette som er standardopplegget der. Sjaaförene er bare sjaaförer, snakker ikke engelsk og i tillegg er det mange andre man faar kontakt med underveis som ikke snakker med sjaaförer (kastesystem). Faar dere dette, blir det trangt...
- Pass paa at alle faar alle anbefalte vaksiner. Vaer obs. paa at mange av de vaksinene som vi voksne faar, ikke er anbefalt for barn, og at barn derfor vil vaere ekstra utsatt.
- Frukt maa skrelles og vaskes i flaskevann.
- Mat maa vaere gjennomstekt. HELT!
- Bare flaskevann med forsegling (men selv med forseglingen kan det jukses, saa det bör vel i tillegg vaere kjöpt paa "sikkert sted")
- Ikke is eller isbiter i det hele tatt. Uansett.
- Gaar man ute blant folk, kommer man i veldig naer kontakt med tiggende, fattige barn. Tenk over hvordan dere vil haandtere dette, saerlig m.h.t. evt. smittefare.
- Aa kjöre er en ekstrem opplevelse. Det er fullt av huller i veiene, vanlig aa kjöre paa feil side, fullt av dyr i veiene. Etc. Og det tar TID.
- Aa kjöre tog, ja, selv paa 1. klasse, vil si at man ofte har rotter i kupeen. Som et eksempel.

Jeg er klar over at dette kanskje er en lang liste med ting du ikke vil höre, men jeg har sagt tingene like vel. Det var like för vi gjorde noe enda dummere enn aa ta med barn paa ferie til India en gang, og det var veldig faa som virkelig sa fra. Derfor sier jeg det enten du vil höre det eller ikke.

Jeg vil legge til at India er et utrolig vakkert og utrolig fasinerende land. Det er ikke villt aa besöke turistattraksjoner som du var litt bekymret for. Men filmen Slumdog er saa absolutt naermt virkeligheten, en virkelighet som du kanskje ikke vil utsette barnet ditt for.

Dra - uten barn!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.