|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SIG-Uganda i KongoMan kan jo bare undre på hvordan mediene hadde dekket saken hvis de to norske statsborgerne ikke hadde vært to unge hvite gutter
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 13-08-09 kl 23:52. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: SIG-Uganda i Kongo
Er det ikke slik at Kongo ikke har effektuert dødstraff sine 70-tallet?
Akkurat nå så sitter de jo bom fast i et fengsel i Kongo, så det er jo ikke så veldig mye staten Norge kan gjøre, sånn konsekvensmessig.
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tenkte vel ikke at de fikk dødsstraff som i skyting, men de fleste dør bak murene i fengsel der, hvertfall hvis man må sone type mord. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Ja, det har du nok rett i.
Jeg tenker at uansett om de er uskyldige i akkurat dette, så har de selvfølgelig vissthvilken risiko de løp ved å i det hele tatt være i landet. Såpass kan man virkelig forvente av gutter med militær og paramlitær bakgrunn. Hvis ikke er de jo stokk dumme.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: SIG-Uganda i KongoDet er vel ikke media som prøver å uskyldiggjøre dem ved å forklare at de lo når de tørket blod, det er jo guttas egen forklaring at dette var naturlig i den situasjone, og det er klart det blir diskutert rundt det. Jeg synes også heller ikke media prøver å framstille dem som totalt uskyldige, de har da grafset og gravd i alle detaljer og fokusert på army id, bakgrunnen, firmanavn, falske alias og mye annet.
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Signerer helhjertet
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Vi må ha lest helt forskjellige aviser, for jeg har ikke det inntrykket i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|