|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lang "taushetsplikt" på nettet?Det er lov å si at man har blitt tante synes jeg. |
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Hvor lang "taushetsplikt" på nettet?Jeg synes det er greit å spørre. Eksempel: Hvis søsteren min ringer og forteller at hun har fått seg kjæreste, synes jeg det er greit å spørre om det er "offisielt" og om jeg kan fortelle det. (Men jeg synes ikke det er så stor forskjell på hvor jeg forteller det. Nett, mail, face-to-face, i lunchen etc)
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvor lang "taushetsplikt" på nettet?
Men når er det "lov"?
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Om man tar seg nær av at det blir publisert på nett så er det kanskje riktigere å ta det opp med den det gjelder enn å diskutere det på nett. |
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det har vel litt med hvem som publiserer også? Hvis jeg og mannen ble separert så synes jeg jo at vi begge måtte kunne si dette til folk, men jeg vet ikke helt at jeg hadde likt at andre fortalte det før "blekket var tørket" på seperasjonspapirene. Her inne er man jo også forholdsvis anonym i forhold til på facebook. Så jeg synes dette er noe helt annet enn HI skisserer (men selvfølgelig hender det at folk skriver ting her inne også som er alt for gjenkjennelig slik at anonymiteten bare blir tull.)
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Den kan jeg se, men dersom det er ungdommer må man kanskje tenke at de har en annen måte å kommunisere på enn oss voksne. Det er ofte opprettet fb grupper til minne om noen som dør like etter at det er kjent at vedkommende er død også i ungdomsmiljøer. Jeg håper og tror at voksne mennesker har en annen måte å kommunisere på. |
|
|
|
#7 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvor lang "taushetsplikt" på nettet?Jeg la ikke inn dette innlegget for å "ta noen".
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lang "taushetsplikt" på nettet?Informasjon flyter fortere nå, men det med hvem som skal ha retten til å informere er jo ikke så endret. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|